annaayaeos

Direktlänk till inlägg 31 december 2017

Årets sista träning ... lr ända in i kaklet ;)

Av Anna-Karin Malm - 31 december 2017 15:45

Idag passade vi på att köra årets sista träning ... liksom lika bra att köra ända in i kaklet ... typ ... Nåja träningen som sådan blev inte så värst avancerad, men det blev lite huvudgympa och det kändes som ett bra drag innan nyårsfirandet drar igång.


Vi började med att hänga med på en flockpromenad tillsammans med ett helt gäng andra hundar & människor vilket är väldigt nyttigt för både Pi & Danni.


När vi kom tillbaka efter den gick jag & vallade en ruta & la ut fyra prylar. Pi fick köra först & hon startade med att dra i en himla fart runt i (& även en bit utanför) rutan innan hon lugnat sig så pass mycket att hon kunde koppla på näsan. Sen arbetade hon kanonfint & hittade alla fyra prylarna utan problem. Ett av föremålen fick hon lämna av i min hand innan hon fick leka men de andra fick hon släppa när jag klickade så hon fick direktbelöning ... Detta har vi kört på några gånger nu & det verkar verkligen ha effekt för hon är helt galen när vi kör uppletande för tillfället.


Sen fick Danni komma ut & köra ... han fick fyra pylar även han & han gjorde ett kungligt uppletande ... han är bara bäst & han älskar verkligen uppletande. Gulleplutten.  


Kvällens nyårsfirande löpte av fint, båda vovvarna skötte sig med den äran under kvällen trots att hundkompisen de inte träffat mycket sen i våras var med och när det brakade loss vid tolv var Pi precis lika obekymrad som förra nyår (Yes) & Danni var betydligt lugnare än förra nyår, kanske pga att jag höll fast honom i min famn medan jag matade med godis så han inte fick en chans att stressa upp sig med att springa rundor, kanske pga att vi ju faktiskt har tränat en hel del på både skott & smällare senaste året, kanske pga att han mår betydligt bättre i år än förra året då han hade besvär med sina tassar ... Nåja viktigast är ju att det var betydligt bättre tänker jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards