annaayaeos

Alla inlägg den 1 december 2017

Av Anna-Karin Malm - 1 december 2017 18:11

Idag skyndade jag mig hem och kastade på mig hundtränarkläderna för att sen åka iväg för att träna med vovsegullen innan mörkret la sig ...


Vi började med att åka ner till klubben för att träna lite på rutan eftersom vi haft lite otur när vi tränat inne de senaste gångerna med antingen lekande hundar bakom rutan, dito bakom oss vilket Pi tycker blir jobbigt/obehagligt eller nån som klickat sin hund precis när Pi varit på väg mot rutan vilket hon ju så klart lyssnat på & stannat. När hon kom av bilen var hon helt galen & skulle bin på planen till varje pris istället för att kissa lite innan så det var ju bara till att göra som hon ville ... "L" Vi körde lite, lite fotgående som uppvärmning innan jag skickade henne mot rutan ... Hon sprang så fort att hon hamnade bakom rutan när jag sa stanna till henne så jag provade att dirigera om henne & det gick efter lite joxande. Jag skickade henne från tre håll och inte förrän vid sista hållet började hon landa så pass att hon stannade där hon skulle "L" Innan vi avslutade körde vi även en fjärrdirigering & hon utförde den okej, men hon flyttade fram rumpan en liten aning på andra uppsittet ... Nåja hon låser sig i alla fall inte i liggandet numera så det är bara till att fila vidare nu.


Danni fick komma ut han oxå & även med honom började jag med lite fotgående ... han var så taggad att han skällde en massa medan vi tränade så jag fick säga till honom flera gånger. När vi värmt upp lite fick även han springa till rutan. Han stannade förvånansvärt fint inne i rutan men råkade sätta sig när han stått nån sekund ... nåja, han hitta ju rätt iaf. Med honom körde jag från två olika håll och det fungerade ungefär likadant åt båda hållen.


När vi var klara packade vi in oss i bilen igen och åkte upp till Hermanssons för att köra uppletande ... Väl på plats var det bara till att konstatera att det var fler än jag som ville fånga ljuset i eftermiddag men jag lyckades hitta en plats att lägga upp uppletanderutan på. 


Pi fick börja även här & hon fick fyra prylar varav en i vardera bakre hörn och två nånstans mitt i typ ... Idag var det fokus på skoj så hon fick kamplek varje gång hon kom in med en pryl & det verkar funka bra som motivationshöjare för henne.


Sen var det Danni & han fick oxå fyra prylar, utlagda på samma ställen ... Kungen levererade även idag och plockade in alla prylarna utan problem.


Innan vi for hemåt gick vi på en promenad & när vi kommit en bit träffade vi på en träningskompis med hennes tre goldenpojkar så vi slog följe så hundarna kunde rusa av sig med varandra - härligt!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards