annaayaeos

Alla inlägg den 4 december 2017

Av Anna-Karin Malm - 4 december 2017 18:32

Idag hade vi studiedag och för att vara med på det viktigaste trots att jag jobbar deltid blev det lite konstiga arbetstider ... jag började halv tio och slutade kvart över tre med en timmes lunch mitt på dagen ... Såååå jag bestämde mig för att nyttja dagens ljusa timmar så gått det gick genom att gå upp som vanligt & ta morgonprommis samt fixa allt som behöver fixas på morgonen, köra i vanlig tid men ta med vovsegullen & stanna på brukshundklubben i Örkelljunga där jag jobbar för att träna en dryg timme, jobba 2,5 timme, ta en promenad med vovsegullen på min timmes lunch för att sen äta mina mackor medan vi satt & lyssnade på en föreläsare & sen ta ytterligare en liten promenad innan vi körde hemåt ... Liiiite stressigt, men både jag & vovsegullen är grymt nöjda med dagen nu när kvällen är här ...


Jag tog med hundarna ut medan jag satte upp rutan & tog fram hindret & Pi var rejält på hugget direkt & stal en av leksakerna ur träningsväskan & sprang rundor med medan jag fixade ... Danni han passade på att valla henne under tiden ... perfekt med lite uppvärmning "L"


Sen började jag med Pi och hon var inte mindre på hugget nu näädå ... Vi tränade fotgående, inkallning, hopp, konen (svårt eftersom hon såg rutan lite till vänster bakom konen), rutan (jag MÅSTE vara vääääldigt tyst i mitt ståkommando samt inte ge det för sent), stå & sitt under marsch, skall, apportering, tungapportering (den snyggaste hon nånsin gjort tror jag bestämt) & fjärrdirigering (bra attityd men liiiite fusk i ett av uppsitten).


Sen var det Dannis tur att träna och även han fick börja med fotgående följt av inkallning med ställande (supersnyggt stå - förvisso med godis bakom, men ändå), rutan (han ville till varje pris undvika konen & sprang därför till vänster & attackerade rutan från sidan första gången, andra gången gick det bättre), konen, fjärrdirigering (han fuskade med stå även idag där han tog några steg framåt så det fick vi göra om och då gick det bättre), stå & sitt under marsch & apportering (där han ju börjat studsa bak lite när jag ska ta apporten - även idag - så vi la lite tid på att klura på hur jag ska göra för att få bort det. Godis vid mina fötter funkade hyfsat, men inte riktigt så jag började med att kräva att han ska hålla i den även om jag rör han i ansiktet och det fattade han efter några gånger och då kunde jag ta apporten lugnt oxå utan att han flyttade sig något så jag får nog försöka köra på det ... jag la även undan klickern eftersom han blir så exalterad när jag klickar)


Innan vi for vidare tog vi en liten sväng i skogsdungen där de brukar ha Mh och sen fick de racea på planen när jag plockade undan grejorna samt springa lite efter frisbeen.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards