annaayaeos

Direktlänk till inlägg 27 mars 2017

Sommartidskvällsträning med gofika ... lr kan det bli så mycket bättre än så här?

Av Anna-Karin Malm - 27 mars 2017 08:45

Ikväll fick vi äntligen träna det mesta av tiden i dagsljus ... Att solen sken & en av träningskompisarna bjöd på gofika för att fira sina framgångar är finfin bonus. Taggade glada hundar gav dessutom riktigt bra träning.


Vi började med skott & jag fick hjälp med två skott medan Pi låg med mig några meter framför mig ... tyvärr var det ingen annan hund med & låg, men hon låg hur som haver huuuur bra som helst - gött.


Sen hjälpte vi varandra med det vi behövde/ville ha hjälp med innan vi avslutade med egen träning med störning av varandra ... En platsliggning med tre hundar fick vi oxå till & Pi låg finemang trots att en av förarna gick in & belönade sin hund mellan varven.


Pi fick börja av mina & jag bad de andra titta på metallapporteringen (som hon börjat strula med att ta igen) jag fick tips om att backa & trigga henne med leksaken, men tror inte att det är rätt väg att gå nu när jag funderat en stund på det & fjärren (som jag fortfarande inte hittat nån lösning på hur hon ska få de där snygga uppsitten även när jag går längre ifrån henne) där jag bland annat provade kommandoförståelse genom att vända ryggen åt henne. Sen tränade vi lite själv & då körde vi fotgående, inkallning, kryp, apportering, rutan, konen, hopp-sitt, läggande & ställande under marsch & stegen (den låga då vi i huvudsak tränar på vikten av att trampa på första & sista pinnen samt använda stegen & inte ribban i kanten när man går däruppe).


Sen fick Danni komma ut & han fick träna på fotgående, ställande & läggande under marsch, inkallning, framförgående utan koppel, kryp, fjärrdirigering, rutan, konen, hoppsitt & apportering.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards