annaayaeos

Alla inlägg den 5 mars 2017

Av Anna-Karin Malm - 5 mars 2017 15:47

Dagen tillbringades ute i sökskogen & det blåste rejält må jag säga ... lägg därtill endast ett par plusgrader så förstår ni att jag var glad över att det utlovade regnet lät vänta på sig tills vi nästan var tillbaka vid bilarna efter promenaden efter träningens slut.

 

Danni fick börja köra av mina två idag & eftersom han, åter igen, har ett litet sår under sin trampdyna var planen fyra figgar & inga tomslag ... Jag hade sagt till var jag ville ha figgarna & gick efter det, men så hade en av figgarna glömt var han skulle ligga så det blev att jag skickade honom mot buren som var tom ... & öppningen var mot den sida som vinden inte kom ifrån = Danni stod & skällde på den stängda sidan i tron att det låg nån där eftersom det ju luktade en massa om legan ... Detta resulterade i ett par stopp på väg ut på efterföljande skick där han ställde sig & skällde på mig ett tag innan han sprang ut i rutan ... meeeen annars gick det finfint & han hittade sina figgar & markerade bra ... Extra roligt var när han hittade en figge som låg i en skreva en bit upp mellan två stenar & han hoppade upp på ena stenen & skällde & när han skulle få belöning klättrade han på figgen &  trängde sig mellan henne & stenen för att komma fram till sitt godis "L"

 

Sen var det Pis tur & jag provade för första gången på en hel evighet att inte ha synretning i form av springare på någon av de fyra figgarna ... Tro inte annat än att hon fixade det & var sååå taggad & sprang ut utan den minsta tvekan & det trots att hon två på två figgar inte fick vind på första skicket utan fick göra omskick & lika glatt sprang ut ändå ... väl framme hos figgarna var det jaktkamplek som gällde till jag kom & sen var det godis ... precis som vanligt. Oturligt nog råkade en av figgarna trampa p henne när de lekte vilket gjorde henne osäker & på sin vakt där & då ... hon lekte med Pi en stund på stigen efteråt för att hon förhoppningsvis ska ha det minnet med sig till nästa gång ... hoppas, hoppas att det inte är nåt som gör att hon blir osäker på figgar igen bara.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards