annaayaeos

Alla inlägg den 9 mars 2017

Av Anna-Karin Malm - 9 mars 2017 16:47

Igår kväll kläddes Skåne åter igen av ett tunt snötäcke, men till min stora lättnad hade snön försvunnit igen när jag vaknade i morse ... Perfekt eftersom jag hade planerat in spårträning på schemat idag "L" Efter en slö morgon åkte jag & vovsegullen så iväg för att möta upp Jane & hennes vovvar ... Vi började med att lägga ut spåren innan vi gick en promenad så alla fem vovvarna fick busa av sig rejält ... & busade gjorde de ... Pi har verkligen blivit mer & mer tokig sen hon blev kastrerad vilket jag tycker är fantastiskt roligt.


Väl tillbaka fick Pi ta sitt två timmar gamla spår som var cirka 600 meter långt innehållandes fem apporter & slut. & som hon spårade ... det är verkligen som om hon går på räls när hon spårar & trots att vi blev grymt störda av en hund som kom rusande storskällande precis innan vi skulle ta vår spetsvinkel fixade Pi den oxå utan bekymmer efter att ha skällt lite på hunden.


Sen fick Danni ta sitt viltspår ... han hade tydligen skrapat upp sin ena trampdyna på promenaden & gick hela tiden & lyfte upp tassen & tittade lidande på mig ... sååå jag selade av honom & tänkte att jag väl får gå runt & ta in snitslarna iaf & då minsann frispårade han riktigt fint spåret igenom ... delvis hoppande på tre ben ... Det onda var dock mest ont just när han gick på den mjuka, barriga mossan så när vi kom ut på vägen gick han nästan helt som vanligt igen ... Tråkigt att han ska behöva ha det så på vintrarna ... jag blir såååå ledsen.


Vi avslutade med att valla av en uppletanderuta & så fick Pi leta upp fyra prylar i rutan, vilket hon gjorde med bravur ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards