annaayaeos

Alla inlägg den 26 mars 2017

Av Anna-Karin Malm - 26 mars 2017 08:30

Dagen blev heeeelt fantastisk med underbart väder, utmanade sökruta, taggade hundar & trevliga (som alltid) träningskompisar ... Att vara ute i skogen en hel dag utan minsta tendens till att frysa och med solen skinande i ansiktet när man låg gömd i väntan på att bli hittad det är livskvalitet det. Rutan var kullig & backig om vartannat med flera roliga legor och snurrande vindar ...


Pi fick börja av mina två & hon fick idag tre gömda figgar med lek så fort hon kom fram & en figge som sprang när hon var på väg utåt i rutan som avslutning ... Eftersom vindarna ju gick lite hur som haver fick hon skickas om två gånger på en figge & en gång på två figgar, men trots det letade hon bra & var lika taggad & glad hela tiden vilket hon inte varit innan så det går framåt för fröken tycker jag allt. Nästa gång ska jag prova med att lägga in en markering med lek på påviset så får vi se hur det går.

   

Danni fick fyra planerade figgar som var kommenderade att gömma sig utmanande för honom & ja, utmanande blev det, iaf på några av dem "L" En figge låg mellan två stora stenar i en liten skreva - nema problema, en låg nedanför en väldigt brant kulle - nema problema, en låg på en stock uppe på en kulle ut över nergången på baksidan av kullen ca 1,5 meter upp i luften med ett kamonät över sig - här fick han jobba en del innan han började skälla då han väldigt gärna ville försöka komma upp till figgen men inte lyckades ... dock löste han det till slut. Den sista figgen satt på en hög stubbe under ett kamonät & den hade han först stått precis bredvid & blickat nerför en kulle utan att markera så jag fick skicka om honom & då var det inga problem ... jag tror att han möjligen kan ha fått syn på en av de många mountainbikeutövarna som cyklade rundor i & runt vår ruta & då glömt bort att använda näsan, men jag vet inte ... han brukar ju aldrig dissa en figge han fått i näsan ... Nåja, duktig var han iaf.

     

Efter den långa sökträningen med efterföljande fika & genomgång gick jag & vovsegullen en liten runda & rekade för eventuell annan ruta nästa gång vi har området innan vi for hemåt. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards