annaayaeos

Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Anna-Karin Malm - 18 mars 2017 15:00

När jag vaknade idag vräkte snön ner ... men hallå det skulle vara typ 10 grader varmt och solsken i helgen ... VAR tog det fina vädret vägen? Nåja, jag tröstade mig med att vi inte skulle träffas och promenera och träna förrän vid tolv & hoppades på att solen skulle hinna titta fram till dess ...  Men se det gjorde den inte ... det regnade fortfarande en aning samt blåste som in i när vi promenerade, men sen blev det iaf uppehållsväder, men blåsigt & kallt var det ...


Pi fick börja träna av mina idag & jag fick hjälp med platsliggning med skott ... En skytt bakom & en hund som "liggesällskap" ... inte illa alls ... Vi hade planerat ETT skott, men den andra hunden blev överraskad av skottet så det blev ett till & då passade jag på att gå lite längre ifrån Pi ... Det gjorde att hon halvsatte sig upp av förväntan när skottet brann av, men det rättar till sig när hon blivit van vid att jag står längre ifrån tänker jag mig. Sen tränade jag & Pi på ... vi fokuserade mest på bruksmomenten & körde fotgående, inkallning, framförgående, läggande under marsch, några sättanden under marsch, kryp, hopp-sitt, apportering, vittringsapportering (med pillade pinnar & hon började med att ta fel, men sen gick det bättre), metallapportering, tungapportering & lite fjärrövningar. Hon var näst intill lika pepp som i måndags kväll, men lite mer sansad "L"


Sen fick Danni komma ut & jag la huvudsaklig fokus på bruksmomenten även med honom ... Vi tränade fotgående, framåtsändande, inkallning, kryp, hopp-sitt, läggande & ställande under marsch, apportering & några konrundningar ...


Innan vi for hemåt blev det en liten promenad till tillsammans med Jane & hennes vovsegull.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards