annaayaeos

Alla inlägg den 2 mars 2017

Av Anna-Karin Malm - 2 mars 2017 10:00

Idag var det så dags för säsongens sista inomhusträning ... Det märks minsann att det börjar bli vår för vi var bara två som kom & tränade idag ... Detta innebar att vi hann med att köra en hund i taget & dessutom få lite kommendering ...


Jag passade på att köra igenom Pi i klass 1 & ja vad ska man säga? INTE alls bra ... hon var förvirrad & yvig & allmänt okoncentrerad vilket ledde till en hel del fel... men men en gång är väl ingen gång antar jag & glad var hon iaf "L" Fotgående - hyfsat bra, ställande - hon satte sig först, men när jag väl fick henne att stå hade hon fin stadga, inkallning - ok, läggande - ok, rutan - hon stannade innan ett par gånger, apportering - glömde vi göra i kedjan, men det gjorde hon bra när jag körde det efter, fjärren - hon låste sig & hade svårt att sätta sig, hopp - ok, konen - hon ville stanna vid den först. Efter kedjan fick jag hjälp med en vittring där Solveig pillade på pinnarna & hon gjorde den riktigt bra, utan att ta nån annan pinne i munnen ... wiiieee. Vi tränade även lite mer på rutan & fjärren.


Sen fick Danni träna & vi körde fotgående - finfin attityd, men svårt med vänstersvängarna vid vändningar på stället, inkallning med ställande - utan något bakom = lite väl lång stoppsträcka, rutan - med target = bra, fjärr - vid stå backade han ett par meter flera gånger "L", ställande - han har svårt med stadgan när jag går bakom honom, men vi fick till det till sist, sättande & läggande under marsch - ok, apportering - finfint, konen - här kom han på "fel" sida om konen & fattar då helt plötsligt inte alls vad han ska göra ... 


Eftermiddagen ägnades åt skön långpromenad tillsammans med Jane & hennes vovvar <3

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards