annaayaeos

Direktlänk till inlägg 23 mars 2017

Spår i fantastiskt vårväder ...

Av Anna-Karin Malm - 23 mars 2017 08:45

Dagen bjöd på strålande solsken och så gott som vindstilla ... Lägg därtill cirka 10 grader varmt & du har den optimala vårdagen ... Efter att ha hängt ut ett par maskiner tvätt tog jag & Blådårarna bilen upp till Klåveröd där vi hade dagens spårmark ... Jag la ut spåren ackompanjerad av två gapande hundar & sen gick vi på promenad ... Pi var verkligen i sitt esse & hoppade upp på varenda sten & stubbe vi passerade för att inkassera godbitar <3 Danni var oxå på strålande humör och ville leka med pinnar & kottar ...


Väl tillbaka vid bilen fick Pi sitta i bilen medan Danni fick börja med sitt spår ... Idag fick han ett spår på cirka 400 meter med tre pinnar samt slut & han skötte sig med den äran ... Han spårade riktigt säkert & med viftande svans & han stannade vid varenda pinne som, när han efter lite övertalning lämnade till mig fick en dosa med leverpastej i utbyte för ...


Sen fick Pi (den icke taggade flin) ta sitt spår ... ett cirka 600 meter långt spår med fyra pinnar samt slut. Hon spårade inte ett dugg sämre hon (hon ÄR rätt spårsäker måste jag medge) & var bara sååååå lycklig när vi kom till slutet & hon fick sin pipande kampis i utbyte mot slutapporten.


Innan vi for hemåt satt vi i solen & fikade (vovsegullen letade godis) & njöt av stillheten & tystnaden ... En perfekt ledig dag med andra ord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards