annaayaeos

Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Anna-Karin Malm - 27 oktober 2015 22:00

Denna veckan är det höstlov vilket innebär att jag fick chansen att vara med på söket ... jiiihooo ... Vi tränade på ett kalhygge med en hel del stora högar med ris vilket gjorde det riktigt spännande då vinden inte gick riktigt som man trodde alltid ...


Pi var först ut av mina vovvar & de två första figgarna gick hur bra som helst med rulletagning först när hon varit hos figgen & finfina påvis. Inte brydde hon sig om att det var en ny figge på ena sidan heller utan lekte fint med de båda. Men sen blev det kortslutning i hjärnan verkar det som för då gick hon ömsom in i spårmood, ömsom skuttade runt planlöst så jag fick skicka om flera gånger per figge ... Dock tog hon aldrig rullen innan  hon hittat figge vilket jag är väldigt glad över ... sååå de tänkta sex figgarna blev till fem med en avslutande helt öppen figge ... Min plan inför nästa sökträning är att Eos & Pi ska få köra tillsammans så ska förhoppningsvis Eos glädje & entusiasm smitta av sig på lilla Blå ...


Sen fick Eos & Danni komma ut & köra tillsammans idag ... fyra figgar låg utplacerade i rutan & det var sååå skoj att se dem jobba ... inte sprang de efter varandra som ler & långhalm inte näädå, de delade oftast på sig & en gång hittade Danni figge först & en annan gång hittade Eos den först ... De andra två gångerna hade de sammanstrålat innan de kom fram till figgen ... Man blir glad i hjärtat av att se de där två tillsammans ...


Efter fika & genomgång valde jag att gå en promenad i det underbara vädret istället för att träna uppletande som de andra skulle göra ...  

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards