annaayaeos

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Anna-Karin Malm - 14 oktober 2015 09:00

Då jag inte mått riktigt bra de senaste dagarna beslutade jag mig för att inte åka iväg till den bokade marken idag utan istället träna lite himmavid ... såååå jag for upp till Hermanssons stuga & la ut vars ett spår till vovsegullen efter att jag gått en promenad ...


Medan spåren låg till sig körde jag uppletande med alla tre & de skötte sig verkligen excellent & plockade in alla de fem prylar som jag lagt ut ... duktiga vovvar ... 


Sen var det dags att börja spåra ... Pi fick börja & hon spårade supernoggrant ... vi hade en del terrängskiften, men det var inget som störde damen ... inte heller det att jag tappade tubosten & fick pausa henne efter att hon hittat en apport så jag kunde gå tillbaka en tjugo meter i spåret & hämta tuben. En pinne gick hon dock över men den tog jag upp & retade sen henne med såväl pinnen som godiset ...


Eos fick spåra härnäst & hon strulade som vanligt i starten, men när hon väl tog spåret tog hon det åt rätt håll & sen spårade hon finemang ... duktig tjej.


Till sist fick Danni ta sitt spår som idag var ett viltspår ... Så bra som han spårade idag har han aldrig förr spårat ... han var som en dammsugare i spåret ... sen att han inte riktigt fattar vitsen med en klöv i slutet av spåret är ju en helt annan femma ... "L"


En liten avslutande promenad tog vi oxå innan vi for hemåt till stugvärmen ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards