annaayaeos

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Anna-Karin Malm - 18 oktober 2015 10:09

I fredags gick anmälningstiden till den elitspårtävling jag tänkt avsluta Eos brukskarriär med ut ... Jag har velat fram & tillbaka i ett par veckors tid om huruvida jag skulle anmäla eller inte, men har till slut värkt fram beslutet om att inte göra det av följande anledning ... Vi har under det senaste året genomfört fyra elitspårtävlingar & för varje gång fått ett bättre resultat ... Sist vi tävlade fick vi till och med ihop certpoäng ... Chansen att vi ska få till ett liknande, eller bättre resultat är minimala ... det i kombination med att jag har hjärtat i halsgropen varje gång Eos går på stegen samt hoppar på det höga hindret gjorde att jag beslutade i att vi skiter i denna tävlingen & slutar på topp ... såååå sorgligt, men ändå skönt på nåt vis för jag älskar ju min hund så oerhört mycket & vill att hon ska må bra & leva läääänge än, utan skador & med känslan av att vara störst, bäst & vackrast ...


Det är inte heller alla förunnat att ha en hund som Eos ... En hund som i alla väder kämpar & sliter & bara älskar att få jobba tillsammans med sin matte såväl i skogen som på appellplanen ... Att ha fått ett antal godkända resultat i högre klass sök, certpoäng i spår, förstapris i lydnadsklass 3, 100 poäng på sin enda rallylydnadsstart, godkänd korning, ck på utställning & en massa annat skoj som inte är mätt på tävling & ändå varje dag vakna med en svansviftning & en blick på mig som säger ... du matten, vad ska vi göra för skoj idag ... & varje gång vi äntrar en tävlingsplan gör allt för att roa de som tittar ... sen kan det ibland innebära att hon inte gör just precis det hon ska ... "L" Lägg till det att hon föddes i mitt sovrum & jag var den allra första människa som höll i henne så förstår ni kanske hur mycket denna hund betyder för mig ... Det finns inga ord som kan beskriva det ... <3 


Tro nu inte att vi lägger oss på latsidan, näädå, det är inte ett liv som passar Eos ... Vi tänker oss att tävla lite mer lydnad & så ska vi göra oss en karriär inom viltspår & rallylydnad har vi tänkt oss ... Såååå på onsdag åker klöven & blodet fram ur frysen & så ska vi ut & prova på att viltspåra för första gången tillsammans det ska bli såååå spännande & roligt ...

 



Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards