annaayaeos

Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Anna-Karin Malm - 9 oktober 2015 08:15

Eftersom jag denna veckan varit extra trött & sliten samt att vi tränade lydnad i onsdags bestämde jag mig för att ta mig en tur ut i spårskogen istället för att träna lydnad idag ... Sagt & gjort, jag la ut spåren & gick sen på en skön promenad medan spåren låg till sig ...


Eos spår hade jag lagt ute på fältet bakom stugan & hennes upptag var ganska nära, allt för att hon skulle få känna att hon lyckades ... Hon sprang ut i upptaget, hittade spåret, gick några meter i det & började sen snurra ... sen var det snurrigt ett litet tag samt vid vår spetsvinkel, men sen började det räta upp sig igen ... Hon hittade i alla fall alla pinnarna & kändes nöjd & glad när vi kom till slutet.


Pis spår låg i granet & hon spårade som värsta snälltåget idag ... Det kändes precis som att hon blivit mer taggad efter det långa spåret hon fick i söndags vilket är alldeles underbart. Pinnarna hittade hon & ja, spåret gick som sagt kanon ...


Dannis spår låg i boket & han spårade bitvis som en kung men någon vinkel fortsatte han rakt fram i ... "L" Runt spåret kom han i alla fall & det är ju det som räknas "L"

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards