annaayaeos

Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Anna-Karin Malm - 12 oktober 2015 16:00

Så där ja, då var sista kvällsutomhusträningen för hösten avklarad & jag får nog säga att vi har haft en himla tur med vädret iaf ... Men trots det var det himla mörkt & kyligt ikväll & jag frös som bara den när jag kom hem ... Vilken tur att vi har ett stoooort duntäcke som jag kunde svepa om mig när jag gick & la mig ... "L"


Vi började med att köra platsliggning samt det vi ville ha hjälp med inne på schäferklubbens plan ... detta eftersom två av de som var med & tränade även är medlemmar där ... Först var det sittande i grupp & då la jag Pi ... detta gick bra ... Sen var det platsliggning & då ställde sig hunden bredvid Pi upp & började nosa rundor ... Pi låg kvar, men när matten kom in & gick några steg bakom Pi reste hon sig ... typiskt att jag inte gick in & hjälpte henne där ... ... Vi la ännu en plats så gott som genast efter det & den låg hon dock bra på ... Jag fick lite hjälp med kommendering av linförigheten med Pi innan hon fick sitta uppbunden en stund medan de andra fick den hjälp de ville ha. Sen gick vi över på vår appellplan & körde ännu en plats som även den gick bra samt tränade jag igenom Pi i följande moment ... Fritt följ, stå & ligg under marsch, inkallning, apportering så väl ettans som vanlig, hopp-sitt som gick finemang idag, framförgående & kryp.


Sen fick Eos komma ut & träna lite ... hon fick köra fotgående, inkallning med ställande, sättande under marsch, apportering, hopp-sitt, kryp & fjärrdirigering ... Hon var såååå på hugget idag & riktigt, riktigt rolig ...


Till sist fick Danni komma ut & träna ... han fick köra fotgående, inkallning, stå & ligg under marsch, apportering som gick hyfsat ok, hopp-sitt som gick bra, fjärrdirigering & kryp.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards