annaayaeos

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Sökträning i värmen ...

Av Anna-Karin Malm - 22 juli 2014 09:00

Eftersom det var väldigt varmt även idag bestämde jag mig för att köra en lite kortare övning med mina vovvar för att inte riskera att de fick värmeslag ...


Sååååå Eos fick fyra väl dolda figgar & det visade sig att den första figgen verkligen var väl dold såväl för synen som för näsan. Maria hade lagt sig i ett dike med ett kamonät över & när Eos kom ut dit var hon såååå taggad att hon inte riktigt kunde lokalisera var vittringen kom ifrån ... såååå hon hoppade rundor mellan dikena & skällde & till och med morrade av frustration ett bra tag innan hon äntligen fick närkontakt med figgen ... jag höll på att skratta ihjäl mig ... "L" De andra tre figgarna var dock aningen mer lätthittade ... På alla fyra figgarna använde vi oss av omvänt lockande & markeringarna var det då inga som helst fel på ...


Danni fick fyra figgar även han & han fixade det såååå galant som bara en brukssheltie kan ... nema problema här inte förutom att han var en aningen dämpad i farten på grund av terrängen som inte var hans favoritterräng precis ...


Även Pi fick lite sökövningar i form av tre vindmarkeringar där figgarna började med att leka med henne när hon hittade dem & sen fick hon godis när jag kom fram ... Det funkade jättebra & man riktigt ser hur glöden i hennes ögon tänds när hon får kampleka med någon ... Det är hennes absoluta favoritbelöning ... gulle ...


Innan jag for hemåt tog jag en liten promenad på egen hand i den tryckande värmen eftersom de andra som stannade skulle spåra oxå innan de promenerade ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards