annaayaeos

Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Anna-Karin Malm - 5 juli 2014 09:00

Idag har jag & Eos gjort vår debut i rallylydnadssammanhang ... Efter att ha blivit övertalad att anmäla till rasmästerskapet sista anmälningsdagen har vi tränat för att ha en chans att över huvud taget veta vad vi ska & får göra på banan på tävling. Det som har varit svårast är att få Eos att sätta sig rakt framför oss & sen gå framför mig & sätta sig rakt igen medan jag backar ett, två & tre steg så det har vi haft som daglig punktträning under en veckas tid ... Trots det har vi inte riktigt fått till det, inte ens medan vi värmde upp inför vårt lopp (eller vad man nu säger i rallylydnadssammanhang). Ni kan ju tänka er att ha hunden i koppel,  räkna steg, hålla hunden rakt framför samt få den att sätta sig rakt ... fyra saker på en & samma gång är nästan en sak för mycket för min del iaf ... Meeeen jag gjorde enligt min mening ett smart drag innan jag gick in på banan & tog av mig skorna för att få bättre kontakt med marken & det måste ha varit det som hjälpte mig att klara av att steppa rätt i den övningen när vi tävlade ...


Hur som helst så höll jag reda på mina nakna fötter & Eos gjorde en riktigt fin runda & var som vanligt inne i vår tävlingsbubbla tillsammans med mig ... Hon gör, nästan alltid, sitt bästa när vi tävlar & idag var alltså inget undantag ... Det visade sig att vi klarade av att ta oss runt med full pott & kommentaren "Stilig runda" vilket i sin tur visade sig göra oss till rasmästare & vinnare av klassen ... Jiiihooo ... Som grädde på moset klämde Eos halvsyrra Plupp till med att på sin debut få ihop hela 97 poäng & hamna på andra plats ... Att starta Pi än finns dock inte med på kartan ... "L"

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards