annaayaeos

Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Anna-Karin Malm - 2 juli 2014 22:30

Dagen började med en joggingtur innan jag körde Mange till tåget ... han skulle åka upp till Göteborg & heja på Amanda som spelar Partille Cup där uppe nu i veckan ... Efter lunch åkte jag till Bjuv för att träna lite rallylydnad samt lydnad med Cristina & vovvarna. Cristina började med att sätta upp en mästarklassbana som hon tränade Pippi på & jag kan säga att jag är vääääldigt glad att det inte är en sån bana jag ska bli utsatt för på lördag ... "L"


Eos & jag fick en bana på vår nivå sen & hör & häpna jag hade nästan koll på skyltarna ... jiiihooo ... Eos skötte sig så klart alldeles utmärkt, men jag har vääääldigt svårt att räkna steg när jag backar samtidigt som jag försöker förmå Eos att gå rakt framför mig ... Vi får väl se hur det går med den saken på lördag ... Lite fjärrdirigering & något konskick hann vi oxå med innan det var dags att byta hund.


Pi fick träna på med det gamla vanliga samt hämta lösrullar hos Cristina ... Det märktes att hon inte varit på Bjuvs BK sen hon var riktigt liten för hon var himla ofokuserad mellan varven, men det är ju bara att jobba vidare så blir det bättre kan jag tänka.


Danni fick träna med en hel del störningar. Dels gick vi rundor mitt bland alla rallyskyltar & bråte & dels kom en man & började klippa gräset på appellplanen & förutom att gräsklippare är vääääldigt roliga i Dannis värld fick han lite extra skotträning i form av avgasknallar från gräsklipparen med jämna mellanrum. trots detta gick träningen hyfsat bra även med lille Danni Boyse ...


När vi tränat klart åkte vi till Ljunghuslyckan för att fotografera lite ... Tyvärr blev det lite väl mörkt & mulet mot slutet ...


Pis mamma Pippi ...

         


Pis syrra Plupp ... 

       

Pi ...

         

Eos ...

 

Danni ...

 

Eos gör galen min ...

 

Danni & Eos ...

 


Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards