annaayaeos

Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Härlig träning ...

Av Anna-Karin Malm - 14 juli 2014 23:13

Ikväll har jag gjort ännu ett pass med allmän träning på Svalövs brukshundklubb. Träningen innefattar även skotträning så ett par skott brände jag oxå av tillsammans med mina vovvar innan de fick hoppa i bilen så jag kunde hjälpa de som kom på dagens träning ... Idag var det iaf några stycken som ville ha hjälp till skillnad mot sist & det var ju skojsigt ... Efter att jag hjälpt till blev det även tid över för lite träning med mina egna vovsegull ...


Pi fick börja & vi tränade idag ganska så intensivt då jag tyckte det kändes svalt & skönt i luften ... dock var det inte svalare än att jag blev helt svettig & Pi blev alldeles bäftig innan vi tränat klart. Vi tränade idag på fotgående, inkallning, ställande & läggande under bakåtmarsch, apportering, metallapportering (som inte var sååå skoj idag), framförgående & lek, lek, lek ...


Sen fick Eos komma ut & till henne hade jag preppat rutan i förväg med en dosa med godis i som låg gömd i gräset ... he, he, he ... Först körde vi dock lite åttans frestelseövning i form av godis samt lite fotgående. Sen skickade jag henne till rutan & på nåt konstigt vis hamnade hon vid sidan om rutan fast hon sprang rakt, snabbt & målmedvetet ända fram till nån meter innan rutan då jag klämde i med ett stanna för att hon skulle hinna stanna innan hon blev för lång ... sååååå det var bara att skicka om en gång till & då hamnade hon i rutan & hittade dosan med godis där ... såååå förvånad hon blev ... "L" Vi tränade även på inkallning med ställande, en ruta till, fjärrdirigering, vittringsapportering & metallapportering.


Till sist fick Danni komma ut & som vanligt var han taggad, go & glad i övermått ... "L" Vi började med en budföring som han gjorde såååå bra. Sen tränade vi på med fritt följ, ställande & läggande under marsch, inkallning, fjärrdirigering, rutan, apportering, hopp-sitt & metallapportering - som han idag gick minst en meter med vid ett par tillfällen ... det är helt fantastiskt vilken utveckling han har haft i det momentet ... han som egentligen är livrädd för metall ...   


Innan vi for hemåt fick jag hjälp av Ina med lite hantering av Pi vilket gick hur bra som helst (så klart, de är ju polare) samt fick alla vovvarna busa med Jacko en stund vilket uppskattades ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards