annaayaeos

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Anna-Karin Malm - 2 september 2013 12:45

Dagens träning blev inte så omfattande då det endast var jag & Ingela som kunde komma. Trots det körde vi lite granna, mest var & en för sig förvisso ...


Sin vana trogen fick Pi börja även idag & med henne lekte jag lite, körde några apporteringsövningar, lite följa-vänster-sida-övningar, fritt följstarter där jag fick tipset att kasta iväg en godis framåt för att få en snabbare start, bakbenskontroll samt några byt-plats-a-la-budföring-övningar.


Sen fick Eos komma ut & hon fick träna platsliggning, fritt följ, kryp, framåtsändande med gruppbenen, kryp och vittringsapportering. Idag satte hon båda två vittringsapporteringarna, den första med rätt pinne dold under lite gräs & den andra tävlingsmässig ... jippie!!!


Sist ut för kvällen var Danni. Med honom tränade jag fritt följ, inkallning, apportering med fokus på att inte tjuvstarta, framförgående/framåtsändande utan koppel & genom gruppbenen (gick ömsom vin & ömsom vatten, men han börjar fatta det där så smått), ställande & läggande under marsch samt kryp.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards