annaayaeos

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Anna-Karin Malm - 6 maj 2013 21:45

Tanken var att kvällens träning skulle bli en liten kort genomkörare eftersom vi ju var & tävlade hela dagen igår ... Dock var vädret heeeelt underbart & dessutom kom det lite "nya" folk & tränade tillsammans med mig så vi bara tränade på ... I närmare bestämt tre timmar ... ops!!!


Danni fick börja med en platsliggning som gick kanon trots störningar av såväl platsliggningskamrater som rallylydnadskurs längre bort på planen. Sen körde jag igenom honom lite ... Linförighet, framförgående, fritt följ, apportering enligt ettan & lägre, hoppet, kryp, inkallning, ställande & läggande under marsch ... Dessutom fick jag hjälp med tandvisning samt korta budföringsövningar som gick finfint.


Sen fick då Eos komma ut & hon var heeelt galen efter att ha fått sitta i bilen & vänta ... hon får ju aaaaldrig göra något ... näädå ... Med henne körde jag lite treanmoment ... fritt följ, rutan - som hon toksprang till, vittringsapportering som hon gjorde kanon, metallapportering & så lite krypövningar & framåtsändandeträning mot slutet. Första sträckan skulle hpn bara dra snett bort mot rutan som ju gav henne så mycket belöning lite tidigare, men sista sträckan var spikrak, dock inte i rätt tempo då hon travade igenom momentet.


Jag fick även låna framåtsändandeben av en kompis idag så nu ska här punkttränas detta moment så det står härliga till ett tag ska ni veta ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards