annaayaeos

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Anna-Karin Malm - 3 maj 2013 13:45

Och så kom då äntligen värmen ... Det är väl märkligt hur segt det kan vara innan våren & värmen kommer & så när den väl kommer säger det bara poff ... Andra vårar brukar Eos vara märkbart påverkad av första värmen, men jag har faktiskt inte märkt så mycket nu de varma dagar som varit ... En liten teori jag har är att jag alltid annars har satt på henne scaliborhalsband i samband med första vårvärmen, så dock inte i år då jag bestämt mig för att försöka med giftfritt alternativ ...


Hur som haver så hade vi kameran med idag & bestämde oss för att filma varandra lite grann. Jag ville ha en liten, kort kedja med var & en av mina hundar som kommenderades & belönades tävlingsmässigt. Tyvärr tog batteriet på min kamera slut precis när det var min tur, så mina kedjor finns på träningskompisens kamera & mina träningskompisars finns med på min ... Får se om vi får till ett litet byte av filmer vad det lider.


Eos fick börja av mina hundar & hennes kedja bestod av ett kortare fritt följ, sättande under marsch, inkallning med ställande, apportering & ettans hopp. Hon var riktigt, riktigt tävlingstaggad vilket känns bra inför söndagens tävling, dock satt inte alla detaljer på plats, men det var inte det som var det primära målet med kedjan heller.


Sen fick Danni sin kedja som bestod av linförighet, inkallning, läggande under marsch och apportering. Linförigheten var inte bra idag, förmodligen p.g.a för lite uppvärmning/förberedelse innan vi äntrade "tävlingsplanen". Läggandet strulade då han skakade sig precis när han skulle lägga sig & kom av sig, men annars gick det bra tycker jag ...


Sen fick Eos komma ut en stund igen då jag ville köra henne lite framåtsändande med människogrupp nu innan tävlingen & det gick väl si sådär ... Nån gång gick hon rakt & nån gång gick hon utanför ... Vi får se hur det blir på söndag ... Krypet var helt okej utom att hon ville resa sig innan jag sa sitt vid ett par tillfällen & sen körde jag ett högt hopp så hon ska ha höjden i kroppen på söndag ... Jag avslutade hennes träning med några inkallningar med ställande med en planka utlagd för att påminna henne om att stanna snabbt.


Även Danni fick komma ut en gång till & träna lite framförgående, prova på att ta tungapporten (jag hittade en enkilosapport i skåpet i stugan) samt lite kryp innan vi bestämde oss för att kissa vovvar & åka hemåt ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards