annaayaeos

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Fredagsträning + Hembygdsparksbesök ...

Av Anna-Karin Malm - 25 oktober 2013 16:30

Dagens lydnadsträning avhölls på Ängelholms BK. Då vi var många som ska tävla där på söndag blev vi ett helt gäng som tränade idag ... härligt!!! Att sen vädret var finfint med runt 15 graders värme & uppehåll gjorde ju inte saken sämre precis.


Jag fick lite hjälp med en tävlingsmässig ingång, tandvisning & kort linförighet med kommendering med Danni. Detta gick heeelt okej ... Sen pillade jag lite med de andra momenten som ingår i ettan samt lägreklassens kryp & apportering ... inte för mycket träning så här inpå tävling inte ...


Med Eos fick jag hjälp med full grupp till framåtsändandet. Jag har inte tränat framåtsändande i Ängelholm på läääänge & med fyra i gruppen har hon ibland en tendens att gå snett. Idag gjorde hon två raka & två sneda skick men med bra motivation & aningen för bra fart för att det ska bli inom ramarna ... men, men hon vill iaf & det är mitt största mål numera ... "L" Eos fick även lite småpill med andra moment så som fritt följ, kryp, rutan, tungapportering & lite annat smått & gott.


Långt om länge fick så "stackars" Pi komma ut & då var hon så taggad att det knappt gick att träna alls med henne ... suck. Men, men vi jobbade på en liten stund & sen fick hon & syrran Plupp busa & leka en stund istället medan vi passade på att fota dem ...


Efter träningen åkte jag & Cristina till hembygdsparken & gick med vovvarna ... först de vuxna & förståndiga & sen med valparna ... Med valparna tog vi även en tur inom pytteskogen & lät dem titta på allt konstigt medan skymningen så sakta föll ... Med facit i hand kan jag säga att såväl stora som små tyckte att de gigantiska grisarna var det mest otäcka på detta stället ... "L"

 

Plupp räcker tungan åt Pi ...

Inte konstigt att Pi blir arg alltså ... "L" 

Pi vill oxå kunna räcka tungan så fint som syrran kan ... 


 

Som det kan bli ... aussietrassel ...

 

Full fart ... kolla in minerna på töserna ... "L"

 

Syskonkärlek ...

Plupp övar sig på att flyga ... 

 

Pi visar hur mycket öron, tunga & ben hon har ...

 

Gentlemännen Zammy & Elviz fick oxå vara med på ett litet hörn ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards