annaayaeos

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Anna-Karin Malm - 27 oktober 2013 23:30

Vilken hunddag vi haft idag ... Vi började dagen med att åka till Ängelholm & tävla lydnad samt kolla på några träningskompisar som oxå tävlade ... Idag var det Danni som skulle få visa framtassarna i lydnadsklass 1 ... Alltid lika skojsigt att tävla med den lille lurvnissen tycker jag ... "L" Resultatet blev ett andrapris, en andraplacering & 156,5 poäng ... lite surt kanske, men, men vi hade ju såååå skoj så vad gör väl några poäng hit eller dit då???


Platsliggande 10

Tandvisning 10

Linförighet 7 (långt fram, ljud) Hm han skällde under språngmarschen så jag fick säga tyst till honom ...

Läggande 7 (sent segt läggande) Han HAR svårt att skilja på läggandet & ställandet & behöver tänka efter vilket han ska göra ... "L"

Inkallande 7 (Bra tempo, hoppar, skall)

Ställande 8 (Steg)

Apportering 0 (Hoppar undan) Rolig kommentar kan det tyckas, men det var just vad han gjorde ... det var som att han helt plötsligt trodde att apportbocken skulle bita honom . knäppisen ...

Helhetsintryck 8,5 (Skäller) Jag det är väl det minsta man kan säga ... Han var sååå taggad ... "L" Nåja, det är bara att bita ihop & komma igen ...


Efter tävlingen åkte jag & Ingela ut i spårskogen en sväng. Jag la ett spår till hennes Elviz & hon la ett spår till Pi. Jag la även ett spår till Eos innan vi gick på en promenad.


Väl tillbaka fick Pi börja med sitt spår ... cirka 400-500 meter långt, ett antal vinklar, terrängskiften, fyra pinnar & fiiina leksaken som slut ... Det var första gången Pi fick spåra någon annans spår, men det gjorde hon med den äran må jag säga ... Vilken spårhund hon är den lilla donnan. Sen följde jag med Ingela & tog Elviz spår innan Eos fick komma ut & spåra ... Hon var oxå lagom taggad må jag säga ... Att sen hennes spår låg  mestadels i boket & det regnade & blåste samt hade passerat en massa folk i spåret gjorde inte det lättare att fästa på spåret. Långt om länge gjorde hon dock det & vi kom slutligen hem med alla pinnarna & en lagom trött Eos ... "L"


Ett litet uppletande med Eos & Danni hann vi oxå med innan mörkret föll över skogarna ... Eos fick fyra prylar som hon hittade utan problem men hade lite tugg på ingångarna & Danni fick två prylar som han jobbade ganska rejält för att hitta.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards