annaayaeos

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Anna-Karin Malm - 14 oktober 2013 09:15

Åååååh vilken känsla att ha förmånen att träna inomhus en gång i veckan nu under vintern ... Att det sen dessutom är varmt & skönt & tar cirka fem minuter för mig att åka dit gör ju inte saken sämre ... sååååå skönt!!!!


Kvällens övningar var en aning oplanerade & jag kände väl mest att jag ville testa på hallen samt hinna prata med alla som ska träna med oss ... vi har ju ett gäng som tränar innan oss, ett som tränar efter oss & så vi tre som tränar tillsammans ... Allt ska ju synkas & vi har bara 1½ per gäng om tre på oss ...


Nåja jag fick iaf klart för mig att Pi hade riktigt svårt för att koncentrera sig efter att jag tagit ut henne ur bilen & gått raka vägen in på ett nytt ställe & direkt börjat träna, precis som jag anade. Med Danni gjorde jag precis likadant, just för att testa av, & bad där om en tävlingsmässig entre samt lite kommendering på linförigheten & där fick jag bekräftat för mig att han minsann kan även om han hamnar på ett alldeles nytt ställe ... härligt. Eos var som vanligt totalt okomplicerad & jobbade på utan en tanke på att hon var på ett nytt ställe ... Behöver jag säga att jag älskar den hunden & hennes positiva attityd till livet & träning? 


Efter att sista gänget tränat klart gick jag in på planen en liten sväng igen med Pi & denna gången, efter att ha varit inne i hallen & minglat, gick det hur bra som helst ... "L"


Nästa veckas träning ska planeras in i minsta detalj för att jag verkligen ska hinna utnyttja varje sekund av min tid ... Innan vi åkte hemåt gick aussieligan samt liten söt Danni Boyse en liten promenad runt kvarteret vilket uppskattades ordentligt ... det är ju såååå många goda dofter i byn ... "L" 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards