annaayaeos

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Anna-Karin Malm - 4 oktober 2013 09:00

Dagens träning var förlagd till Bjuvs BK ... Jag var för en gångs skull i tid & hann med att rasta samt ställa i ordning gubbarna till framåtsändandet innan vi gick igenom vad vi ville ha hjälp med.


Jag beställde en liten kedja med Danni & han var då även först ut av mina hundar ... Kedjan bestod av:

  • Tävlingsmässig entre
  • Tandvisning
  • Framförgående
  • Fritt följ
  • Apportering
  • Läggande under gång
  • Inkallning

Entren & tandvisningen gick finemang, framförgåendets första sträcka gick oxå bra men sen låg det en liten plastmugg på andra sträckan som han drog snett mot för att sen stanna vid = extra kommando sen kunde han heller inte stanna där utan gick mot mig. Fria följet är jag relativt nöjd med, men han hade någon lite vidare sväng & så ville han skälla i språngmarschen även idag, men han tystnade när jag sa tyst till honom. Apporteringen var klockren, likaså läggandet under gång förutom att jag gjorde ett litet dk för att kunna se om han la sig. Inkallningen var inga som helst problem den heller ... Guldgossen äääälskar verkligen att få jobba ...   


Sen fick Eos komma ut & med henne körde jag fritt följ som gick finemang, inkallning med ställande två gånger där hon stannade aningen bättre första gången, kryp där jag provade att göra det tävlingsmässigt ... första sträckan kändes bra, andra var hon en aning luftig på. Tungapportering - bra, vittringsapportering där jag idag valde att inte gömma rätta pinnen vilket gjorde att hon tog fel pinne båda gångerna ... Jag vet dock inte om hennes luktsinne är nedsatt på grund av antibiotikan, vilket det mycket väl kan vara för hon jobbade länge & väl innan hon bestämde sig. Vi fick även till lite framåtsändandeträning ... fyra sträckor idag som alla var raka & fina genom gruppen. Åt en hållet även efter gruppen, men åt andra hållet drogs hon mot en kon som stod vid sidan. Hon hade väl bråttom på de första två sträckorna & bröt först precis efter gruppen så hon blev lite lång. På de andra två sträckorna valde jag att lägga in ett stannakommando & sen sakta för att få ner henne vilket inte verkade påverka henne negativt idag iaf ... "L"


Till sist fick då Pi komma ut & hon var helt galen ... Hon hade jättesvårt för att koncentrera sig & sprang mest en massa rundor tycker jag. Fria följet funkade inte alls idag utan hon tappade så gott som genast nästan varje gång vi provade. Någon enstaka gång fick vi till en fin start. Vi tränade även boxen samt apportering, stadga i sittandet & liggandet, lägganden & lite övningar med metallapporten ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards