annaayaeos

Direktlänk till inlägg 26 februari 2017

Spår & uppletande i regn ...

Av Anna-Karin Malm - 26 februari 2017 18:14

Dagen bjöd inte på nåt vidare väder ... de hade dock lovat att det skulle sluta regna vid lunch, men tji fick jag ...


Hur som haver så la jag ut spåren, ett på cirka 500 meter till Pi med leksaker istället för apporter & ett på cirka 300 meter med dosor med godis till Danni ...


Sen vallade vi av en uppletanderuta & körde uppletande med alla vovsegullen medan spåren låg till sig ... Både Pi & Danni fick fyra föremål, ett i vardera bakre hörn & två lite random i rutan ... Pi var inte helt förtjust över att det var nån annans föremål & gjorde en del stopp i rutan, men hon kom in med alla föremålen till sist ... Danni skiter fullständigt i vems föremålen är & tog de fyra förenålen på fyra skick ... Duktig kille!!!


Pi fick börja spåra & hon var aningen förvånad över att hitta leksaker i spåret, men väldans glad samtidigt ... På ett ställe fick hon vind på slutlekasken & ville snedda, men hon gick tillbaka i spåret igen när jag höll emot ... En spetsvinkel fixade hon galant & allt som allt är jag nöjd med hennes insats ... mindre nöjd är jag med att jag lyckades kasta upp hennes slut cirka 3 meter upp i en gran ... men efter mycket knökande & knäckande av grenar med hjälp av en lång pinne lyckades jag till sist få ner den till Pis stora lättnad ... "L"


Danni spårade riktigt bra idag & jag förbannar mig själv över att jag glömt bort att jag ska lägga pinnar istället för dosor de gånger vi kör "människospår" så vi tränar inför en eventuell lägre spår start ...


Liten promenad blev det oxå innan vi for hemåt sådär lagom våta & kalla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards