annaayaeos

Direktlänk till inlägg 21 februari 2017

Sökträning med tisdagsgänget ...

Av Anna-Karin Malm - 21 februari 2017 13:45

Sportlovet fortsätter & jag passar då på att gästspela i "mitt" sökgäng ... Ja iofs känner jag mig lika hemma i båda sökgängen numera, men tisdagsgänget är ju de jag tränat med i alla år så då får de bli "mina" ... hehehe. Dagen bjöd på uppehåll, en del solglimtar & en hel del vind. Perfekt sökväder med andra ord ... Att sen vinden låg på i medvind längs stigen & bara aningens motvind på ena sidan gjorde förutsättningarna ännu bättre ...


Av mina fick Pi börja idag & hon fick även idag fyra figgar, ena sidan, där det var aningen motvind, låg figgen passiv under ett kamonät till hon kom fram & sen blev det kamplek följt av godis när jag kom ut ... Denna figgen var okänd för henne, en man dessutom, men hon tvekade inte en sekund ... gött. På andra sidan stod figgen gömd bakom ett träd & sprang/gick utåt i rutan med leksaken slängandes efter sig tills Pi kom ifatt. Ena gången tog det ett bra tag innan hon upptäckte figgen, men det hindrade henne ändå inte från att rusa vidare ... Pi var så laddad på stigen att hon stod & darrade & en gång tjuvstartade hon till och med ... precis så jag vill ha det ... Nu ska vi snart börja göra lite små svårigheter till henne, men hela tiden ladda figgen med kamplek & gott godis så får vi se hur det går ... Spännande "L"


Sen var det Dannis tur & han fick idag fyra figgar & två planerade tomslag ... Det blev några oplanerade tomslag oxå då han blev lite tjurig på mig när jag skickade ut honom där han inte trodde att det låg nån figge. Den ena figgen var en pojke som var med sin pappa & tränade & han missuppfattade lite hur han skulle agera (lr inte agera)& gav Danni belöningen redan efter några få skall första gången vilket gjorde Danni himla glad ... andra gången gick det dock bättre.


Efter fika & genomgång tog vi oss en gemensam promenad med sammanlagt 12 hundar ... Det är fantastiskt skoj att se hur hundarna leker, samspelar, säger till varandra & bara är tillsammans utan några bråk ... En lisa för själen, verkligen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards