annaayaeos

Alla inlägg den 4 april 2016

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2016 21:14

Lika välfolkad som träningen var i fredags, lika ensam kände jag mig ikväll ...Tänk, inte en enda kunde eller ville träna & ett tag vacklade jag själv oxå & tänkte att jag istället skulle ta en skogspromenad ... meeeen så tog jag mig samman & åkte ner till klubben en sväng innan mörkret la sig ... & se på tusan om vi inte fick till en riktigt bra träning trots ensamhet, trötthet & bristande motivation från min sida ... Blådårarna saknar aldrig motivation för träning ... "L"


Danni fick börja ikväll & vi tränade fotgående, framförgående, rutan, inkallning, ställande & läggande under marsch, kryp, apportering med apportbock & vittringspinne, fjärrdirigering & hopp-sitt. Han var såååå rolig att träna med ikväll & vi avslutade med att han fick köra A-hindret, balansen & slalom.


Sen fick Eos träna & hon fick ikväll träna på fotgående, inkallning med ställande, sättande under marsch, vittringsapportering, hopp-apport, metallapportering, fjärrdirigering & rutan (som hon hela tiden skulle springa  in i från sidan).


Till sist var det Pis tur & hon var lagom sur över att ha fått vänta ... Hon var dessutom lite störd av kursverksamheten en bit bort ... Vi tränade fotgående med och utan koppel, framförgående (som var sämre än sämst med en massa snus), läggande under marsch, inkallning, rutan, hopp-sitt, apportering (+ fart), kryp, fjärrdirigering samt vittringsapportering (där jag glömde mig & la ut dem som till Eos & skickade ... & hon fixade det hur galant som helst ... Vi avslutade träningen med att Pi fick ta A-hindret & balansen (som var megaotäck så jag fick både lägga ut godis & hålla i henne för att få henne över den)     

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards