annaayaeos

Alla inlägg den 3 april 2016

Av Anna-Karin Malm - 3 april 2016 17:49

Idag hade jag med mig två spåraussies & en uppletandesheltie ut i skogen ... Jag hade dessutom sällskap av bästaste Jane & hennes galningar ... Vi började med att lägga ut spåren & gick sen på en promenad så vovsegullen fick busa av sig det allra värsta ...


Väl tillbaka fick Pi starta att spåra ... hennes spår låg ute på ett fält & innehöll fyra pinnar samt slut & ett gäng vinklar varav en spetsvinkel ... Hon startade hur bra som helst men efter första apporten fick jag för mig att vi skulle fortsätta låååångt rakt fram, men Pi ville vinkla vänster ... såååå jag stod och väntade ett tag för att se vad hon gjorde, men hon gav sig inte ... så det var bara till att följa med henne ... & tro inte annat än att hon hade rätt ... såååå duktigt!!! Vid spetsvinklen fick hon jobba ett tag innan hon hittade rätt, men hon löste det utan att vare sig hålla på att ge upp eller stressa upp sig ... Alla pinnarna & i övrigt klockrena vinklar tog hon & jag är mer än nöjd med hennes spårarbete ...


Sen fick Danni köra uppletande ... fyra prylar låg ute ... som vanligt en i vart & ett av de bakre hörnen & så två lite random i rutan ... Han hittade så klart alla prylarna & jobbade på finemang, om än aningen långsamt ... Om det berodde på den plötsligt påkomna värmen idag eller på att han inte gillade terrängen vet jag inte ...


Till sist fick Eos ta sitt viltspår & idag gjorde hon ett klockrent upptag ... iofs hade spåret inte legat mer än 2,5 timmar, men ändå ... Hon var rejält het så jag fick hålla i linan för kung & fosterland men hon spårade fint. Jag hade lagt en förledning på cirka 10-15 meter där jag sen gått tillbaka samma väg igen & fortsatt spåret & efter att ha ringat ut en bit så insåg hon att så var fallet & gick tillbaka & fortsatte i spåret till hon hittade klöven ... så här nöjd var hon då ...

 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards