annaayaeos

Alla inlägg den 14 april 2015

Av Anna-Karin Malm - 14 april 2015 07:15

Dagen började med hyfsat väder, men innan vi hunnit träna klar så regnade det rätt rejält ... Visst behövs det regn nu, men varför ska det behöva regna just när jag ska tillbringa dagen i skogen? Jag vill ju ha   Nåja, dagen flöt på iaf ...


Vi började med att valla rutan & då var så klart Blådårarna med & for som värsta galningarna i rutan ... När det sen var vår tur så fick Pi börja ... Planen var 6-8 figgar med fastrulle på, men med lösrulle under handen på figgarna ... De två första gick finemang, men sen var hon lite mer tveksam & blev mer & mer tveksam på vägen ut ... Hon har liksom inte riktigt dragningen ut när hon inte är säker på att det ligger någon där ute ... Förmodligen på grund av att det blivit fel vid ett par tidigare träningstillfällen då figgen inte legat där jag trott & hon då blivit "lurad". Nåja, vi avslutade efter sju figgar (tror jag) & hon tog faktiskt fastrullen två-tre gånger så jag är ändå nöjd med träningen, även om jag känner att vi behöver skapa mer intresse för att leta efter figgen än vi har just nu ...


Sen var det Dannis tur & han skulle få sammanlagt fyra figgar & ett planerat tomslag. En av figgarna skulle ligga i en fast dold lega, men när Danni hittat den figgen visade det sig att den låg bakom legan istället eftersom det varit trångt & bökigt att ta sig in där ... Såååå det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig ... Meeeen Maria var snäll & ställde upp & kravlade in i legan så han iaf fick öva sig på att markera på en heldold figge.


Innan fikan gick jag & la ut ett spår till Eos som jag sen tog direkt efter fikan ... Hon var superduperduktig i spåret idag med bland annat ett klockrent upptag & alla pinnarna med sig ... min fina spårhund ...   


En liten promenad i regnet blev det oxå innan vi for hemåt för att torka upp lite grann. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards