annaayaeos

Alla inlägg den 7 april 2015

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2015 20:00

Dagen har tillbringats i sök- & spårskogen ... Då vi endast var tre tappra själar som tränade idag gick det dessutom hyfsat snabbt ... Mina vovvar (& Evas) var med & vallade rutan & gudars vad de sprang & busade ... Det är underbart att se dem ha så roligt tycker jag.


Idag fick Eos dammas av en aning i söket då jag har bestämt mig för att "ta henne i tjänst" igen & tävla på klubbens söktävling ... trots att hon ju är sökpensionär egentligen ... men, men vad gör man inte när hunden bara äääälskar att köra sök? Hur som haver så gick hon såååå bra att jag fick både en & två tårar i ögonvrån idag ... Finfina markeringar hos figgarna, kanontomslag & ett sånt tryck att det dundrade i marken när hon passerade på de två flying vi körde ... Hon är allt bra fantastisk min älskade fina gamla Eostant ... <3


Sen var det Dannis tur att köra & han var väl bra han oxå, men det går ju inte att jämföra med Eos prestationer vilket känns i det närmaste taskigt ... Nåja, han hittade sina figgar, fick till ett par okej tomslag & var så där duktig som bara världens bästa Danni kan vara ...


Innan fikat gick Eva iväg & la ett spår till Pi med sina pinnar & allt ... & efter fikat knatade vi iväg & spårade ... För första gången har jag sett Pi ofokuserad i spåret idag ... Början hade mycket mer att önska & en vinkel var katastrof ... dock spottade hon upp sig rejält mot slutet där Eva skojat till det lite genom att gå lite sicksack mellan träden ... där följde hon henne exakt ... Positivt var det oxå att hon verkligen letade efter & plockade pinnarna i spåret vilket gör mig riktigt glad ...


Dagen, som kan sammanfattas som riktigt lyckad, avslutades med en promenad tillsammans med Eva & hennes vovsegull & ännu mera spring, bus & lek ... härligt!!!   

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards