annaayaeos

Alla inlägg den 3 april 2015

Av Anna-Karin Malm - 3 april 2015 10:15

Trots att det är långfredag så blir det träning ... i alla fall för min del ... Tyvärr var vi ännu en gång heeeelt ensamma med vår träning, men vad gör väl det när solen skiner & man har världens bästaste Blådårar till sällskap? Jag kände mig förvisso aningen handikappad under träningen då jag glömt att ta med mig en klicker men det löste sig med att jag fick agera lite mer istället ... dock fick jag låta bli de mest petnoga övningarna idag ...


Danni fick för en gångs skull börja träna & med honom valde jag att köra mycket av det han egentligen kan men behöver finslipa lite ... Dels för att jag har upplevt honom som off på träningarna den sista tiden & dels för att kolla av var vi står inför valet av vilken hund jag ska anmäla till klubbens söktävling den 26 april. Vi tränade linförighet (som har varit betydligt bättre 'n den är just nu), framförgående (där Danni är en stjärna), Läggande & ställande under marsch (läggandet = kanon & ställandet aningen tveksamt), inkallning (ååååh helt vanlig utan en massa stopp = överlycklig Danni), Apportering (med fokus på avlämnanden som faktiskt funkade heeelt ok idag ... dock har han plötsligt tappat en hel del fart i detta momentet), kryp (bitvis supersnyggt men några små lättanden här & var), hopp-sitt (med en dosa med godis & då går det ju finemang).


Sen fick Eos komma ut & henne skulle jag egentligen bara precis tanka med positiva tankar inför söndagens tävling ... såååå ... fritt följ (med mycket belöningar), framåtsändande (första sträckan gick hon snett, men sen gjorde hon två finfina sträckor), krypstarter (med fokus på rätt teknik), hopp-sitt (på "rätt" höjd för en gångs skull), tungapportering, metallapportering & skall.


Till sist var det så äntligen Pis tur att få vara med & hon var taggad som få vill jag lova ... "L" Vi tränade på linförighet (med superfin attityd), framförgående (utan target framför & hon gick ut jättefint på båda sträckorna men fattar inte alls det där med att man ju ska vända & gå åt andra hållet innan man får en boll kastad till sig), inkallning (med bus för att premiera fart), apportering (oxå med bus för att premiera fart), läggande & ställande under marsch (idag ville hon lägga sig heeeela tiden & det gjorde hon skitsnyggt, både när hon skulle & när hon inte skulle ... "L"), hopp-sitt (detta börjar hon banne mig fatta nu) & så lite övningar med tungapporten samt metallapporten & lek.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards