annaayaeos

Alla inlägg den 10 april 2015

Av Anna-Karin Malm - 10 april 2015 20:15

Dagen bjöd på underbart vårväder ... lägg till det lydnadsträning med goaste träningskompisarna som det var alldeles för länge sen jag tränade lydnad tillsammans med ... Bättre kan inte en jobbevecka avslutas tycker jag ...


Pi:

Då Pi fick kalla fötter när det gällde att ta sig hela vägen till mottagaren på tävlingen & sen även var tveksam på nästa träningspass bestämde jag mig för att vi måste lägga ett mycket högre värde på mottagaren ... Detta arbete påbörjade jag idag genom att mottagaren fick en kampis samt godis ... Sen gick jag & Pi iväg & precis när jag skickade henne slängde mottagaren fram leksaken så fick hon springa dit i full kareta & leka ... Lite godis fick hon oxå hos mottagaren innan jag åter igen gick iväg med henne ... Denna gången fick hon springa ungefär en tredjedel innan leksaken kom fram & samma procedur upprepades ... Tanken är att leksaken oftast ska komma fram först på tredje sträckan, men vi får ju börja någonstans ... "L" Vi tränade även platsliggning, fotgående, framförgående, läggande & ställande under marsch, inkallning med olika avslut, apportering på olika sätt, tung- & metallapporteringsövningar, krypövningar & hopp-sitt.


Eos:

Med Eos tränade jag fotgående, framåtsändande med gubbar & folk, inkallning med ställande, kryp, sättande under marsch, hopp-sitt, tungapportering, vittringsapportering & skall.


Danni:

Med Danni tränade jag fotgående, framåtsändande, läggande & ställande under marsch, rutan, hopp-sitt, kryp, apportering & inkallning ... Danni var INTE till sin fördel idag vill jag lova ... Det var så jag nästan blev galen på honom ... Han stannade inte i rutan, han kunde inte apportera & han kändes allmänt flummig & off tycker jag ... Jag blir såååå TRÖTT!!! Men, men det är bara att bryta ihop & komma igen ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards