annaayaeos

Direktlänk till inlägg 20 juli 2015

Skojsig tävlingsträningskväll med filmtema ...

Av Anna-Karin Malm - 20 juli 2015 19:30

Det som skulle blivit en heeelt vanlig träningskväll blev istället en tävlingsträningskväll där alla ekipage filmades ... skojsigt värre ... om än man (iaf jag) ser ut som jag vet inte vad på filmerna ... Jag hatar verkligen att vara med på foto & än värre på film, men när det gäller hundträning kan jag göra ett undantag även om jag då rakt inte gillar det ... Jag valde idag att köra igenom Pi i ettan & Eos i trean idag eftersom jag har funderingar på att starta dem båda i lydnad inom en snar framtid ... filmerna var tänkta att läggas upp här, men uppladdningen strulade så vi får väl se om de dyker upp i bloggen så småningom eller inte ...


Pi fick börja av mina & gjorde ett så himla härligt program att jag blev alldeles varm i kroppen ... Hon hade härlig energi rakt igenom hela programmet & när jag tittar på filmen så ser jag hur skoj hon tycker det är ... Att det sen finns en hel del att slipa på är jag fullt medveten om, men hon har ju inte så mycket erfarenhet än så det blir nog bra vad det lider. Moment för moment såg det ut så här: Tandvisning - finemang, Linförighet - väldigt glatt & energifyllt, men hon är aningen för långt fram & vi råkar trassla in oss i kopplet i början av momentet ... "L", Läggande under marsch - i mina ögon kanon men jag viftar lite med handen på uppsittet, Inkallning - rycker till innan mitt kommando samt studsar i avslutet, Ställande under marsch - jättefint även det, Apportering - hon blev såååå sugen på apporten att hon reste sig när hon skulle gripa den samt rullade den lite i munnen, Hopp - finfint, men även här studs i avslutet.


Sen var det Eos tur att köra igenom trean & hon hade sååååå roligt ... att det sen inte alltid stämde överens med vad som skulle göras (lr hur) var en annan femma ... Fast i mina ögon gjorde hon en fantastiskt härlig prestation ... Fritt följ - jättehärlig energi dock fick jag säga sitt vid ena stegförflyttningen, Sättande under marsch - finfint men lite långsamt (så som Eos gör det momentet), Inkallning med ställande - låååångt ställande & precis när hon stannat glodde hon surt på Camilla som stod som riktmärke var jag skulle ställa henne & som hon sprungit förbi ... "L", Rutan - hon uppfattade inte mitt första kommando, satte sig på första liggkommandot (det låg en target i rutan som någon annan använt/skulle använda) men i övrigt gjorde hon det kanonbra, Hopp-apport - Jättefint frånsett att hon inte tar apporten förrän hon vänt (vilket hon lärt sig med tungapporten) samt inte ville släppa apporten på mitt första tack ... flin, Metallapportering - kanonfint, men samma som på hopp-apport vid gripandet, Vittringsapportering - supernosarbete, men något dåligt tempo samt aningen tugg på vägen in, Fjärrdirigering - förutom att det blev ett vääääldigt långt stå så hon tröttnade & satte sig så gjorde hon en kanonfjärr!!!


Till sist fick Danni komma ut & träna lite & vi tränade fotgående, inkallning, stå & ligg under marsch, framförgående, kryp, apportering, hopp-sitt & rutan.


Ja allra, allra sist fick Pi köra lite påvisövningar med vårt nya påviskoppel & hon hade ett himla fint drag ut till figgarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards