annaayaeos

Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Anna-Karin Malm - 7 juli 2015 21:20

Dagen har tillbringats i sök- & spårskogen & även idag har det varit svalt ute (typ 20 grader). Trots att vi inte var så många som tränade så höll vï på lääääänge ... Medan sista sökhunden gick la jag Eos spår så det var lagom att ta efter fika & genomgång iaf.


Danni fick börja av mina hundar idag & han fick fyra figgar & två tomslag ... Han har inga problem att hitta figgar, dock har han attitydproblem när det gäller att springa ut på tomslag & han VET när det är tomt den lille busen ... meeeen vi pratade lite om hur vi ska göra för att få honom triggad att springa ut även när där inte finns nån figge & kom fram till att vi måste klura till det lite mer för honom ... typ skicka ut en figge på ena sidan, men han ska springa ut på den andra innan han får ta den han sett gå ut ...


Sen var det Pis tur & hon var kockobello idag ... Hon var väldigt snusig & jag tror att det kan bero på att hennes kompis hade kört innan henne & hon var i höglöp ... men jag vet ju inte om det var därför ... Hon fick även till ett par blindmarkeringar & den första fattade jag inte ens var en blindmarkering utan jag sprang ut på påvis med henne, men då hittade hon ju så klart ingen ... Andra gången tog hon rullen cirka 10-15 meter från figgen ... kanske hade hon nåt hum om att en figge låg där nånstans, men när hon var på väg in spottade hon ut rullen & såg ut som att hon fattade att det blivit fel. Sen när jag skickade om henne försökte hon ta rullen i första språnget, men då hmade jag på henne så då släppte hon den tanken ... Annars jobbade hon bra, men lite tveksamt & hon vet ju hur hon ska göra när hon hittar figge ... såååå ... Nästa steg är att vi ska träna fasta påvis vid sidan om söket för att hon ska fatta att hon FÅR dra ut till figgen & så får vi se hur hon är i största allmänhet nästa träningstillfälle.


Eos spår innehöll en massa vinklar & fyra apporter samt slut. Hon började med ett klockrent bakspår, men när hon sen kom på rätt håll höll jag på att tappa henne helt ... jag fick jogga p åsom bara den för att hinna ikapp & få tag på linan ... "L" Resten av spåret gick hon såååå himla bra ... hon är fantastisk, min lilla gullunge ... <3


Dagen avslutades med en promenad tillsammans med Eva & hennes vovvar ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards