annaayaeos

Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Anna-Karin Malm - 12 juli 2015 09:15

Idag åkte vi upp till Klåveröd för lite spårträning ... Efter att spåren lagts ut fick vovvsegullen komma ut på en promenad ... När vi passerat förbi spåren släppte jag dem alla tre & de for iväg längs gräsvägen i full hundranittio med Eos i täten ... Jag blev så klart rädd att de skulle möta någon på andra sidan kröken så jag kallade & tjoade på dem ... Danni & Pi kom, men inte Eos ... Såååå det var bara att skynda framåt med andan i halsen & vad möts jag av då? Jo Eos liggandes i ett vattenhål njutfullt simmande ... knasiga tant ... "L"


Efter promenaden fick Eos börja att ta sitt spår ... Hon började med ett finfint bakspår (suck) för att sen ånga iväg på bästa Eosmaner ... En pinne gick hon över & en tävlade vi om att hitta först - Eos vann ... Annars kan jag bara kallt konstatera att denna tanten kan spåra som värsta spårguden.


Sen fick Danni spåra & han har blivit himla motiverad i spåret sen jag slutade lägga pinnar i det & istället la några dosor med lite godis i här & var. Han spårade hur bra som helst faktiskt ... :)


Till sist var det Pis tur & hon var på hugget vill jag lova ... Även hon är värsta spårguden, men har ett betydligt lugnare tempo än Eos har & har haft. Hon är så gott som klockren i vinklarna & man ser hur tydligt som helst på henne när hon är på spåret & om hon skulle gå av det ... Pinnarna är egentligen ett nödvändigt ont om man frågar Pi, men hon stannar iaf vid dem, suckar tungt & kommer till mig med dem när jag satt mig ner på huk ... Och har hon bara bestämt sig för att komma med dem till mig så är hon hur glad som helst & äääälskar sitt tubgodis hon får i utbyte mot pinnarna.  

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards