annaayaeos

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Sök & uppletandeträning ...

Av Anna-Karin Malm - 31 augusti 2014 20:30

Just nu är mitt träningsupplägg rena rama upp & nedvända världen ... Jag brukar ju träna spår på helgen & sök p tisdagar, men idag fick jag istället för mig att träna sök då en av spårkompisarna skulle det ... såååå.


Innan vi körde igång med mina hundars sökträning körde jag igenom dem i en uppletanderuta ... De fick fyra prylar var & Eos fick börja, sen Danni & till sist Pi. Alla tre hittade sina prylar, men ingen av dem gjorde ett strålande jobb idag precis ... Men, men det går ju inte att alltid vara på topp ... "L"


Precis när Pi kört igenom sitt uppletande blev de som skulle agera figgar klara med sina spår så då fick hon köra vidare på söket ... Det visade sig att hon blev rejält trött i plåten innan hon hade hittat de fyra figgarna, men hittaqe dem gjorde hon & kampade med dem gjorde hon även om det satt långt inne med den helt nya & främmande figgen ... "L"


Sen fick Eos komma ut & köra ... hon fick en figge i början av rutan som låg låååångt ut på medvindssidan nere i en håla & en figge i slutet av rutan på den andra sidan ... Där emellan fick hon ett antal tomslag ... Och hör & häpna hon gick sååååå bra idag att jag blev rent rörd ... Vilken fart, vilket engagemang, finfina tomslag med flera flying & helt okej markeringar på det ... Härligt!!!


Till sist fick Danni köra sitt sök & han fick samma upplägg när det gällde figgarna, men något färre tomslag ... Han slarvade en aning med att gå ut på djupet på motvindssidan, men annars gjorde även han ett jättefint jobb ... bland annat hittade han figgen i hålan utan problem ... härligt!!!


Dagen avslutades som så ofta med en skön promenad med bushundarna & deras polare ... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards