annaayaeos

Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Anna-Karin Malm - 9 augusti 2014 10:45

Usch & fy & skäms på mig ... Nu har jag slarvat & inte skrivit träningsblogg på flera gånger ... Detta inlägg gör jag lååååångt efter att jag faktiskt tränade så mitt kom ihåg är ju noll, nada & intet ...


4 augusti

Ikväll tränade vi lydnad i Åstorp ... som vanligt blev det sent & när jag långt om länge körde hem ringde Cristina mig & sa att hon var ute & jagade en hund som hon nästan kört över mitt inne i Åstorp ... Sååå jag vände bilen för att komma & hjälpa till att få tag på den stackars hunden. Det visade sig vara en 16 år gammal cotton de tulleor (lr hur man nu stavar det) som var ute på vift. När vi fångat in den lilla stackaren hade vi att göra i ett par timmar med att kontakta polisen som i sin tur kontaktade ett hundstall som till slut kom & hämtade upp henne ... Uppgifterna om hundens ålder fick vi av mannen med hundstallet efter att han kollat upp chipnumret ...


5 augusti

Idag fick jag besök av ett par som har två aussies & som så småningom vill ha ännu en & har fått för sig att de kan tänka sig att ha Pi som mamma till deras nästa aussie ... Vi träffades först här hemma för att sen köra upp till Hermanssons stuga & träna lite spår, uppletande & hanteringsövningar med Pi ... Pi & Eos fick spår medan Danni fick köra uppletande.


8 augusti

Idag hade jag stämt träff med hon som äger Eos & Pis pappa Castor ... Hon ville ha lite tips & råd angående krypet med en av hennes andra hundar & så är det ju alltid kul att träffas ... Fina Castor som jag inte träffat på en herrans massa år var precis lika go & rar som jag minns honom    Givetvis passade jag & Cristina på att träna en hel massa lydnad oxå när vi ändå var där ...


9 augusti

Spårträning stod på schemat idag & alla tre vovvarna fick vars ett spår samt en skön promenad uppe i Klåveröd ... härligt & lagom varmt väder var det oxå ...  


Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards