annaayaeos

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Sööööök!!!

Av Anna-Karin Malm - 26 augusti 2014 19:10

Dagen blev en riktig heldag i sökträningens tecken ... Vädret var helt perfekt ur hundträningssynpunkt, lite lagom svalt, väldigt måttligt med vind & växlande molnighet. Rutan var precis så backig som bara en "Mariaruta" kan vara ... "L" & så säger de att Skåne är platt ... isf är det extra skickligt att så gott som alltid kunna hitta branta backar för hundarna  & oss att klampa rundor i.


Eos fick börja av mina & hon fick idag sammanlagt fem figgar, varav fyra på djupet & en närafigge som låg inne i en dunge med täta granar & björkar. Två av figgarna använde jag omvänt lockande på, en matade henne in & två (nummer 2 & 3) belönade inte ... Detta gjorde inte fröken galenpanna något alls verkade det som ... Hon jobbade på med samma frenesi passet igenom & hade flera riktigt fina markeringar ... Gött!!!


Sen fick Danni köra & han fick sammanlagt fyra figgar & två planerade samt några oplanerade tomslag. Även han jobbade på finfint men branta backar är krävande för så korta ben så en viss tveksamhet inföll sig mellan varven ... Dock lyckades han med bedriften att hitta & markera figge som låg vid snitsel 3 när jag skickade mot snitsel 1 ... Jag skulle ha skickat mot snitsel 2 & vid den snitseln skulle oxå figgen legat, men såååå galet det blir ibland ... Fast det var ju bra, då vet jag att han fixar såna framåtslag oxå ...


Allra sist fick Pi komma ut & dels bli lite "brutalt" hanterad av Eva & dels leta upp fyra figgar genom vindmarkeringar & hos dem sen leka & få lite godis ... Även hon var riktigt duktig idag ... Jiihoo ...


Endast en liten promenad hanns med innan jag var tvungen att åka hem eftersom klockan blivit så mycket.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards