annaayaeos

Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

Skogsmullarna & jag har arbetat i skogen idag ...

Av Anna-Karin Malm - 15 mars 2014 17:42

Dagen har helt ägnats åt skogsarbete till vovvarnas stora belåtenhet ... Dock tycker de att de får på tok för lite att göra var & en ... "L"


Vi började med att lägga spår & idag la jag mina spår själv. Medan spåren låg till sig vallade vi av en uppletanderuta & körde lite uppletande med några av vovvarna, dock inte mina ...


Pi fick spåra först & till henne hade jag lagt ett spår på cirka 500 meter med fyra pinnar samt fina leksaken som slut. Hon spårade, precis som hon oftast gör, som en riktig liten spårgud - jag kan kallt konstatera att jag råkat få ännu en spåridiot i familjen ... "L" Vinklarna bara rann hon igenom totalt klockrent & jag måste då säga att hon utvecklats enormt dessa två sista gångerna när hon fått lina istället för som innan koppel på sig. Pinnarna däremot är väl inte såååå skojiga i Pis ögon ... Jag lägger godis vid pinnarna & sen sätter jag mig ner för att få henne till att plocka upp pinnarna. När hon gör det får hon klick & sen tubgodis så det ska väl komma så småningom kan jag tänka mig.


Sen var det Eos tur att spåra & hennes spår var ungefär lika långt som Pis, men aningen svårare med flera terrängskiften samt en stigövergång ... Även hon fick fyra pinnar & en slutpinne på det. Spårupptaget var så gott som klockrent idag ... gött!!! Resten av spåret gick oxå som på räls, men Eos lyckades gå rakt över en pinne som jag gömt lite väl bra när jag sparkat upp lite mossa & lagt den där i men annars så var det som sagt finemang.


Danni fick inget spår idag, men väl ett uppletande i den något svåra rutan vi lagt upp. Det var många stormfällen i rutan & en hel del stenar & hålor med för den delen. Det hindrade dock inte Kung Danni värst mycket utan han tuffade på & hittade alla sex prylarna som var utlagda högt som lågt ... Såååå duktig han är min lille kille!!!


Även Eos fick köra uppletande & hon klarade det lika finemang hon. Lite slarv när hon var på väg in med någon pryl så hon tappade prylen men annars finemang som sagt.


Innan vi gick på promenix fick Pi leta upp Mona & Cecilia som gömt sig i skogen med vars en dosa med gottor i ... Hon blev först aningen rädd/överraskad när hon hittade Mona, men löste det hur fint som helst genom att gå fram direkt efter sin undanmanöver & helt utan att bjäfsa & allt ... Cecilia låg så att Pi verkligen fick använda sin näsa för att hitta henne då vinden blåste runt den liggande granen hon var parkerad vid ... gött. Dagen avslutades som sagt då med en skön promenix tillsammans med Mona & hennes labbefröknar ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards