annaayaeos

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Anna-Karin Malm - 4 mars 2014 20:45

Tisdagen har för ovanlighetens skull inte tillbringats i sökskogen utan istället passade jag på att åka till Lotushallen & träna inför kommande helgs tävling där med Danni Boyse. Till sällskap fick jag världens bästa Crissi, Pis uppfödare & numera även min fina vän som jag trivs såååå bra med ...


Innan vi for iväg gick jag & vovsegullen en skön promenad i skogen & passade även på att skjuta med apportkastaren. Idag testade jag att belasta Pi (& Danni) med två skott med endast en liten godbit tillstucken till dem medan jag laddade om för skott två ... Detta var inga som helst problem, Eos & Pi höjde inte ett ögonbryn ens ... Danni blir dock aningen varvad när det skjuts & vill gärna cirkulera runt mig. Jag upplever det dock inte som att han blir rädd, mer upphetsad ... Inte blev det värre vid skott två heller sååååå ...


Väl på plats fick Crissi börja med sina två huliganer & mina fick sitta i bilen & begrunda sina synder ... hi, hi, hi ... Sen fick Eos börja av mina tre ... Vi tränade på lite fritt följ, slät inkallning, kryp, fjärrdirigering, tungapportering, hopp-sitt & vittringsapportering idag. Dagens höjdare med Eos var nog vittringen där hon verkligen nosade igenom alla pinnarna innan hon tog den rätta ...   


Nästa jycke i tur var Danni ... sist vi var här tyckte han det var en aning jobbigt med alla agilityhinder längs väggarna & speglarna ... såååå idag gick jag först in & lät honom kolla av hallen en aning innan vi började träna. Sen fick jag hjälp med en tandvisning & kommendering av linförighet innan vi tränade lite på egen hand. Vi tränade då även ställande & läggande under marsch, ettans apportering, ettans hopp, tvåans apportering & inkallning ... Till sist fick jag hjälp med en budföring som gick galant. Dagens höjdare med Danni var nog när vi till slut fick till ett jättefint ställande under marsch.


Till sist fick då lilla fröken Pi oxå komma in & träna lite & DET var hon glad för den lilla galningen. Vi tränade på lite fritt följövningar, ställanden & lägganden under bakåtmarsch, ettans apportering, metallapportering, ingångar med hjälp av lådan samt en hel del lekövningar. Pi var verkligen i sitt esse = mer eller mindre galen ... "L". Vi avslutade med dagens höjdare för Pi - att prova på några rullehämtningar hos Crissi ... Sååååå fint hon klapp rullen hos henne & sen full fart mot mig, tre gånger gjorde vi det & det gick lika fint alla tre gångerna ... underbart!!!


Innan vi for hemåt blev det så klart lite fika & hundprat samt promenerande med vovvarna - systrarna bus fick rejsa av sig rejält medan de vuxna var lite mer avmätta på sin promenad ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards