annaayaeos

Alla inlägg den 30 mars 2014

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2014 19:53



  Maktkamp de lux mellan Eos & Pi ...


Liten Pi i profil ...  


SnyggDanni spanar läget ...

   

Hallå, lek med mig ...


Men kolla vad jag har då ... 

 

Du kan inte ta mig ...

 

Pi efter-badet-busig ...

 

Man MÅSTE rulla sig när man badat & hör sen ...

 

Pi & Eos, systrar i vått & torrt ...

Eeeeh ja just det ...   

       

Eos med snusprillan inne & Pi på spaning ...

 

Danni vill leka ... med Amanda ...

 

Eller Pi kanske ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2014 19:30

Efter söndagens uppflyttning har jag verkligen känt mig urlakad & trött ... Detta har medfört att jag varit RÄTT dålig på att träna med vovsegullen ... Dock var vi iväg i boulehallen i måndags & på söket i tisdags, men det gick liksom lite på halvfart ... I fredags orkade jag inte riktigt träna så då valde jag att åka ut i skogen en sväng med min kamera & bara njuta av det vackra vädret tillsammans med de tre blådårarna & så har det flutit på hela helgen ... långa sköna skogspromenader har de fått hålla till godo med ... Kanske bra då Pi har passat på att börja löpa nu & allt ... lite paus för att få ordning på sina hormoner är ju aldrig fel kan jag tänka.


Men, men lite har vi iaf tränat i veckan ... I måndags var vi i boulehallen & tränade & då var den mesta fokusen på Pi eftersom ju Eos fick så mycket dagen innan & Danni fått skrapsår på trampdynorna när han satsat för hårt på träningarna i boulehallen de senaste gångerna. Pi var hur som helst jätteduktig trots megastörning av tränande kompis som belönade sina hundar högljutt & glatt mellan varven, det går verkligen framåt för Pis del vill jag lova. Eos fick enbart köra liiiite fritt följ, kryp, fjärr & vittringsapportering, men kändes lika på hugget som vanligt vill jag lova. Danni fick öva sig på att ta det lugnt & med honom körde jag lite fritt följ, ettans apportering, fjärren, ställande & läggande under marsch samt lite targetinövning ... han kan ju inte detta till nån reda ... Eller jag ska kanske säga kunde nu efter ikväll ... Det är ju alldeles väldans vad han lär sig vissa saker snabbt & nästan genast visade han att han hade förståelse för targeten ... härligt!!!


I tisdags var vi & tränade sök i det vackra, men kalla vädret ... ja början av dagen var i alla fall vacker, men sen mulnade det på & innan vi hann gå rundan efter träningen hade det börjat regna så smått ... Meeeen ... Eos fick idag fyra figgar, varav en inte belönade alls, bara försökte klappa henne, vilket hon inte ville ... En figge matade henne till stigen & två figgar belönade efter mitt omvända lockande ... Eos skötte sig alldeles utmärkt & det kändes verkligen som att hon blev triggad av den uteblivna belöningen ... underbara jycke. Efter de fyra figgarna körde vi tre finfina tomslag & så lite go belöning på det sen då.


Danni fick fyra figgar även han & skötte sig med den äran. I början var det dock aningen trögt då det var massvis med ris där, men Danni tog sig i alla fall ut till figgarna & mot slutet av rutan ökade han farten betänkligt. Även Danni fick till några finfina tomslag då den ena figgen flyttade lååååångt fram i rutan.


Även Pi fick vara med & leka en liten sväng idag ... tre figgar låg ute i skogen, varav en i en grop med kompostgaller klätt med en presenning över sig, en låg längs med några stockar & en satt på ett utedass med endast en liiiiten springa öppen dörr. Pi var verkligen jätteduktig & visade att hon är riktigt duktig på näsarbete. Sista figgen, den på utedasset, sprang hon fram & tillbaka utanför för att klura ut hur hon skulle komma in till innan hon till slut klämde in nosen i springan & slog upp dörren .. duktig kicka!!!


Nästa vecka är det back to business igen som gäller ... träna, träna, träna är mina ledord ... Yes sir!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards