annaayaeos

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Anna-Karin Malm - 3 mars 2014 21:15

Så har ännu en måndagskväll tillbringats i boulehallen tillsammans med mina finfina träningskompisar ... Dagen till ära var jag nog tio gånger tröttare & förvirrad än jag brukar vara vilket inte säger lite ... "L" Trots det tycker jag nog att jag fick till en finfin träning med alla tre vovvarna.


Danni fick börja & med honom fick jag hjälp med en tandvisning av "pannekagemor" samt kommendering av linförigheten av densamma. Danni gick riktigt fint, om än en aningen före mig mellan varven. Helt tyst var han dock & de allra flesta halterna fick han till hyfsat fint ... trots att jag inte värmt upp han alls innan vi började. Vi tränade även på med lite ställanden & lägganden under marsch samt inkallning, hopp, apportering, kryp, rutan & början till fjärrdirigering - allt med samma glädje & frenesi från Dannis sida.


Sen fick Pi komma in & köra lite ... Hon har börjat gå såååå fint mellan varven i fria följövningarna att jag nästan blir darrig    Vi tränade även på lite ställanden & lägganden under bakåtmarsch samt apporteringar & några tandvisningsövningar. En del lek & bus hann vi oxå med innan hon var varm & bäftig i den ovanligt varma hallen.


Till sist fick då Eos komma in & köra lite & i och med att hon fått vänta var hon lite högljudd mellan varven ... Dock var hon precis lika duktig som vanligt. Vi tränade lite fritt följ, inkallning med ställande, rutan, kryp, fjärrdirigering, hopp-sitt, tungapportering samt vittringsapportering.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards