annaayaeos

Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Anna-Karin Malm - 1 juli 2013 23:24

Ännu en kväll med lydnadsgänget är avklarad & jag kan än en gång konstatera att jag älskar dessa sommarkvällar ... Ja förutom när det regnar då ... kvällens regnskur fikade vi dock bort & resten av kvällen var finemang ...


Efter att Pi varit med & minglat medan vi gick igenom vad vi ville ha hjälp med började jag idag att träna med Eos ... till hennes stooora förtjusning. Vi startade med en platsliggning som gick finfint innan vi drog igång själva träningen. Sen körde vi lite fritt följ med störning av näratränande träningskompisar, inkallning med ställande som hade alldeles för långa stoppsträckor - kanske dags att lägga ut en planka igen några gånger för att påminna fröken om att man ska stanna snabbt på kommandot ... kryp, både vid sidan & framför, vittringsapportering gånger två, en misslyckad & en lyckad & lite fjärrdirigering.


Sen fick Pi komma ut & träna lite ... även idag hade vi fokus på följaövningar samt lek med såväl leksak som godis. Vi provade även på att sitta vid min vänstra sida & få klick & belöning för ögonkontakt ... Vi avslutade träningen med lite passivitet inne på altanen där det var några andra människor & hundar.


Sist ut var stackars, stackars Danni. Jag fick hjälp med en budföring som inte gick såååå bra ... Det började ösa ner stoooora droppar & det tyckte Danni var otäckt att få i ansiktet när han skulle titta på mottagaren. Sååå han skällde lite, reste sig & till sist tjuvstartade han. Han fick dock avsluta med att sitta vid hjälpföraren medan jag klickade honom för det. Sen tog vi en fikapaus medan regnet vräkte ner & Danni fick mingla lite innen i stugan. Efter skuren tränade vi igenom lite av de moment som ingår i ettan & lägreklassen. Linförighet, framförgående, inkallning, hopp-sitt, läggande & ställande under marsch, båda apporteringarna, kryp samt lite fritt följ. Jag tycker nog att han gjorde det allra mesta bra, iaf med Dannimått mätt ... Krypet funkade mycket bättre idag än det gjort på länge ... han riktigt rann fram ... gött!!!


Till sist fick Eos komma ut en stund igen. Vi körde lite fritt följ, hopp-sitt, fjärrdirrigering, kryp samt framåtsändande med full grupp. (ja de var ju alltså inte fulla, utan så många man ska vara i gruppen) Idag började jag med att gå fot fram till den tänkta brytpunkten, ställa henne där & sen köra saktagåendet innan jag började själva momentet & hon gick så rakt & fint. På första sträckan galopperade hon fint ut, bröt innan gruppen & gick finfin saktagående, om än lite för snabbt ... men, men vad är väl en bal på slottet??? Andra sträckan travade hon igenom, men rakt & fint var det iaf & det får jag vara riktigt nöjd med tycker jag ... :)


Innan vi for hemåt tog jag ut monstrerna på en liten kissetur & Pi var heeeelt galen ... en galenskap som höll i sig när hon kom hem ... "L" 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards