annaayaeos

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Anna-Karin Malm - 25 februari 2013 22:36

Årets första träning med elitgruppen är nu avklarad & trots att appellplanen mestadels bestod av någon decimeter snö med skare på & det blåste kallt som in i fick jag till en finfin träning ... Det lilla jag tränade ... JAG VILL HA VÅR & GRÖNA GRÄSMATTOR NU!!!!!


Dagens projekt med Eos var, surprise, surprise, framåtsändande ... Det har ju gått finemang heeeela hösten & så gott som heeeela hösten för att nu, för några veckor sen, helt plötsligt inte gå alls bra igen ... Ikväll började det mindre bra med två sträckor som var typ katastrof ... Bus & lek på första sträckan & en finfin skallmarkering på den ena i gruppen på andra ... eeeeeeh ja ... Men, men sen började det hända saker i fröken Blådåres hjärna tror jag bestämt ... På tredje sträckan sprang hon ut, stannade så gott som helt vid gruppen, tittade från den ena till den andra några gånger & såg ut att få upp ett liljeholmens & började sen skritta fram ... Jag trodde minst sagt att jag drömde. Ännu ett par såna fina sträckor fick jag till där jag riktigt såg hur hon tänkte till & kämpade för att göra rätt ... Blev jag glad eller blev jag glad??? Stackars Eos fick i stort sett bara denna träning ... Ja iofs körde vi liiiiite fritt följ, en slät inkallning samt en med ställande (som gick bra) samt krypstarter gånger flera ...


Sen fick älskade Danni Boy komma ut & träna lite ... Vi började med en kort platsliggning & sen fick jag hjälp med en budföring. Vi tränade även lite linförighet, framförgående, ett par inkallningar, ställande & läggande under marsch, kryp samt apportering. Trots massor av störning av såväl hundar som människor klarade han att hålla fokus mestadels av tiden ... Han går verkligen från klarhet till klarhet den lille godingen ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards