annaayaeos

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Anna-Karin Malm - 8 februari 2013 19:30

Dagens lydnadsträning avhölls i snö ... igen!!! Inget skoj precis, nu får det faktiskt räcka med vinter tycker jag ... Dock var det skönt väder & till och med solen tittade fram en liten stund. Jag började med att kommendera en träningskompis med hennes båda hundar medan mina blådårar satt & laddade i bilen ... "L" Sen tog jag ut "gubbarna" till framåtsändandet innan jag gick & hämtade Eos ...


Med Eos tränade jag lite fritt följ, kryp, en vanlig inkallning, framåtsändade med gubbar för att slippa känna mig stressad av att folk stod & frös i gruppen, hopp-sitt, skall, tungapportering samt fjärrdirigering. Hon var väldigt gapig & lite stressad idag tycker jag ... Så gapig att jag faktiskt fick säga till henne rejält en gång för att hon skulle varva ner & sluta skälla på transportsträckorna. Framåtsändandet gick riktigt bra idag trots att jag inte hade någon belöning vid brytpunkten. En aning snett mellan varven & så ville hon gärna stanna lite tidigt på ett par av sträckorna i hopp om att jag skulle kalla in men betydligt bättre attityd än förra fredagen & några gånger dess för innan - Gött!!! Hennes kryp däremot var idag katastrofalt slarvigt & snabbt idag ... suck ... Nåja jag hoppas på att det beror på snön ... Jaadå!!!


Danni då ... Ja han fick träna linförighet, framförgående, inkallning, ställanden & lägganden under marsch, hopp-sitt, apportering, mer framförgående, fritt följ, kryp, tandvisning & budföring ... Jag provade att göra budföring med en av mina träningskompisar som det gick dåligt med för några månader sen ... Hon fick noggranna instruktioner, men ändå strulade det ... Min tanke var att jag skulle köra med henne framöver oxå, men jag har tänkt om & tänker bara använda henne som mottagare på de korta byt-plats-övningarna vi började vår budföringsträning med.


En liten promenad runt lilla hundslingan innan träningen samt en bussväng med alla hundarna efter var allt denne trötte orkade med idag ... STACKARS mina vovsegull!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards