annaayaeos

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Anna-Karin Malm - 12 februari 2013 14:15

Ännu en snöig söktisdag är nu avverkad & jag börjar bli smått trött på denna snön nu ... Låt oss för allt i världen få vår nu va? Nåväl, med tanke på snön & kylan fick vi en bra dag i skogen ... Det blåste så gott som inget & vi blev ju inte våta iaf ... Dessutom känns det som om man har vant sig en aning vid kylan, så man fryser inte lika lätt längre ...


Idag fick Danni börja av mina två & han fick ett lite tävlingsliknande upplägg där jag hade beställt fyra figgar i en lägreklassruta ... Det enda jag visste var att ena figgen låg i ena första hörnan, annars fick de gömma sig var som helst ... Spännande ... Danni fixade uppdraget galant & det enda han gjorde som var mindre bra var när jag skickade ut honom en gång & en på stigen började slå ihop sina händer för att bli av med snön som fastnat på hennes vantar ... Då vände han sig om & gav henne en utskällning innan han fortsatte sitt arbete ... Sååååå han behöver alltså störningsträning i söket med andra ord.


Till Eos hade jag beställt två figgar i rutan som var cirka 150 meter ... En i ena sistahörnan & en någonstans mitt i rutan ... Där hade det dock blivit ett litet missförstånd - förmodligen eftersom slarviga jag hade glömt mina lappar med träningsplanerna på hemma - så den figgen som skulle legat i mitten låg cirka 20 meter från ena första hörnan, vilket gjorde att Eos tog den på allra första skicket ... Tanken jag hade var att hon inte skulle få någon vinst alls förrän efter ett antal skick & då skälla finemang även på den första figgen ... Dock skällde hon finemang på denna första figgen. Sen gjorde hon ett antal finfina tomslag innan hon hittade sistafiggen ... På denna sistafigge skällde hon inte alls särskilt bra utan hon cirklade rundor & åt snö en massa mellan skallattackerna ... Detta KAN ha berott på att jag gav henne torkad falukorv som belöning som gjorde henne törstig men jag vet ju inte det säkert alls ... Vi får väl se hur det går nästa gång då jag förhoppningsvis får till mitt tänkta upplägg ...


Efter fika & genomgång bar det av ut på en promenad med delar av gänget ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards