annaayaeos

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Anna-Karin Malm - 5 februari 2013 19:30

Dagens sökträning blev lite av en favorit i repris dock i en annan ruta … som tur var … Snö hade vi även denna tisdag men i övrigt var det härligt väder. Mina hundar körde bland de sista även idag – hoppas vi får vara i början av träningen nån gång snart … Det kan vara bra att se om det går lika bra med lite mindre dofter i rutan …


Eos var först ut av mina & hon fick som sagt ett tomslag, en figge, en massa tomslag & en figge i slutet. På första figgen skällde hon lite kasst precis som förra gången, men på sista figgen hade hon en klockren markering!!! Tomslagen var finfina även de så jag känner mig riktigt nöjd med fröken grå även idag!!!


Danni fick sammanlagt fyra figgar, tre planerade tomslag & ett par oplanerade. Han markerade finemang på alla figgar utom den sista där han började med att äta spillt godis, förmodligen efter att Eos varit där & fått sin megabelöning … Till slut, när godiset var slut, fick han iaf till skallet fint. Han jobbade överlag bra även på tomslagen idag också så det känns faktiskt som att han är en riktigt bra sökhund numera …   


Efter fika & genomgång tog vi vår obligatoriska promenad innan mörkrets inträde …

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards