annaayaeos

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Anna-Karin Malm - 1 februari 2013 17:15

Idag skulle min älskade Aya fyllt tretton år om hon fått leva ... Jag saknar dig så min goa, knasiga hund ...


   

Av Anna-Karin Malm - 1 februari 2013 17:15

Eftersom snön försvunnit antog vi att det var rätt vått på appellplanen både i Bjuv & Åstorp så vi bestämde oss för att åka till Ängelholm & träna där som omväxling. Innan träningen stannade jag till vid hembygdsparken & tog en liten promenad med hundarna där ... Det tyckte de var jätteskoj förutom när vi tittade på grisarna som var jättestora & jättenärgångna. Appellplanen på Ängelholms BK var hyfsat torr med tanke på omständigheterna & vi fick till en hyfsat bra träning.


Eos fick träna på de vanliga momenten ... Idag var hon inte alls på hugget i framåtsändandet dock ... Det kändes riktigt tråkigt, men jag vet ju att hon har en sån känsla med sig från det stället, så jag hoppas det bara var en tillfällighet ... Annars jobbade hon på hyfsat bra utan vare sig några direkta toppar eller dalar på något av momenten ...


Danni fick bra med störning idag då vi var många som tränade, ett par med en hund som lekte i bortre änden av planen samt den vanliga trafiken utanför planen med gångtrafikanter, cyklister, bilar & bussar ... Han klarade det förvånansvärt bra ändå må jag säga. Endast vid budföringen var han tvungen att skälla på ett par stycken som han tyckte stod för nära hans tänkta väg ... "L" Vi gjorde även en platsliggning ... Det gäller ju att passa på när det är barnark & hyfsat varmt & torrt ...


Innan vi for hemåt åkte vi till Sibirien & tog oss en promenad på stranden med alla galna vovvarna.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards